آخرین خبرها از ثبت نام طرح مسکن ملی

به گزارش مجله چایی، خبرنگاران: بنا به گفته مسوولان، تا روز دوشنبه به 58 درصد افرادی که شرایط پنج گانه طرح اقدام ملی مسکن را داشته اند پیامک ارسال می گردد. متقاضیانی که پیامک را در روزهای آینده دریافت می نمایند باید با تشکیل پرونده، فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

آخرین خبرها از ثبت نام طرح مسکن ملی

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، بنابر اعلام مسوولان وزارت راه و شهرسازی، حداکثر تا روز دوشنبه 14 بهمن ماه به افراد واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن پیامک ارسال می گردد. تایید شدگان باید به سایت www.tem.mrud.ir مراجعه نمایند و سپس با درج کد رهگیری، از مکانی که باید برای ارایه مدارک مراجعه نمایند آگاه شوند. فعلا فقط به کسانی که واجد شرایط هستند پیامک ارسال می گردد اما برای کسانی که حذف شده اند نیز شرایطی فراهم می گردد که بتوانند در روزهای آینده با کد رهگیری از شرایط و علت حذف خود اطلاع پیدا نمایند.

در مرحله اول از ثبت نام که دوم دیماه به اتمام رسید 233 هزار و 822 نفر ثبت نام کردند که در حال حاضر مرحله اول پالایش متقاضیان با آنالیز اطلاعات مربوط به سوابق مالکیت شخصی، استفاده از یارانه و یاری های دولتی در حوزه زمین و مسکن و استفاده از تسهیلات بانکی خرید و یا ساخت مسکن به انتها رسیده است. طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی 58 درصد واجد شرایط و 48 درصد فاقد شرایط تشخیص داده شده اند. بنابراین ثبت نام مجدد تا انتها سال صورت خواهد گرفت.

البته بنا به گفته پروانه اصلانی، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن، تایید 58 درصد کسانی که در مرحله اول ثبت نام نموده اند نیز به عنوان پذیرش قطعی و نهایی محسوب نمی گردد. پذیرفته شدگان غیرقطعی این مرحله با پیامکی که دریافت می نمایند باید به ادارات کل، شرکت عمران شهرهای جدید و یا بنیاد مسکن، بسته به محلی که ثبت نام نموده اند مراجعه نموده و با تشکیل پرونده، فرآیند ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

پروانه اصلانی از پالایش دو مرحله دیگر پس از دریافت پیامک به متقاضیان اطلاع داد و گفت: بعد از دریافت پیامک، متقاضیان پالایش شده در مرحله اول باید از نظر سکونت و همچنین تطابق مدارک ارایه شده با مدارک واقعی آنالیز شوند و در صورت صحت موارد ارایه شده با واقعیت، به عنوان پذیرفته شده قطعی شناخته شده و در غیر این صورت، جزو حذف شدگان از مرحله اول ثبت نام قلمداد خواهند شد.

هم چنین محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مبلغی که واجدان شرایط باید در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن پرداخت نمایند به ایسنا گفت: افراد در مرحله اول بین 30 تا 40 میلیون تومان پرداخت می نمایند. البته ممکن است با توجه به ویژگی های پروژه از جمله ارتفاع و زیربنا احتیاج باشد که پول بیشتری بپردازند. قیمت ها هم فعلا متری 2.5 تا 3.5 میلیون تومان است. البته ما قیمت را علی الحساب در نظر گرفته ایم و در زمان تحویل، مسکن بر اساس قیمت تمام شده ارایه می گردد.

درخصوص امکان خرید و فروش امتیاز طرح اقدام ملی نیز باید گفت این موضوع امکانپذیر نیست. هنوز قطعیتی برای پذیرفته شدگان وجود ندارد و دو مرحله پالایش دیگر که اولی سکونت و دومی تطابق مدارک ارایه شده با مدارک واقعی است در جریان است و متقاضیان باید دراین خصوص هوشیاری کامل داشته باشند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 175

به "آخرین خبرها از ثبت نام طرح مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها از ثبت نام طرح مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید