آمار قابل تامل آزار جنسی در انگلیس خبرنگاران

به گزارش مجله چایی، نتایج تکان دهنده تحقیقات انجام شده در انگلیس نشان می دهد که تقریبا تمام زنان جوان در این کشور مورد آزار جنسی قرار گرفته و بدتر از آن، اعتماد خود را به حل این معضل از سوی مقامات مسئول از دست داده اند.

آمار قابل تامل آزار جنسی در انگلیس خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مطالعات نهاد موسوم به سازمان ملل و زنان انگلیس حاکیست که 97 درصد زنان بین 18 تا 24 سال مورد آزار جنسی قرار گرفته و هولناک تر آنکه 80 درصد زنان از تمام گروه های سنی گفته اند که این معضل را در فضای عمومی تجربه نموده اند.

کلر بارنت مدیر اجرایی این نهاد انگلیسی می گوید: این یک بحران انسانی است و کافی نیست که فقط بگوییم حل این مشکل سخت است. بلکه باید به آن پرداخته گردد.

وی اضافه کرد؛ شرایط به گونه ای شده که زنان جوان مدام رفتار خود را اصلاح می نمایند تا هدف آزار جنسی قرار نگیرند. زنان مسن تر هم نسبت به امنیت خود در شب ها ابراز نگرانی جدی می نمایند.

در همین حال نتایج نظرسنجی موسسه معتبر یوگاوو نشان می دهد که بیش از یک هزار زن در انگلیس اعتماد خود را به اراده مقامات این کشور برای رسیدگی به شکایت آن ها از دست داده اند. 96 درصد زنان هیچ مورد آزار جنسی را گزارش ننموده اند، درحالی که 45 درصد معتقدند که این اقدام بی فایده است.

تحقیقات موسسه مطالعاتی موسوم به آزار جنسی روزانه نیز حاکیست که 52 درصد زنان در محیط کار مورد آزار قرار گرفته اند. یکم پنجم از آن ها این مساله را گزارش نموده و 16 درصد گفته اند که اوضاع در نتیجه پیگیری های اجرا شده بدتر شده است.

موسسه سازمان ملل و زنان انگلیس ضمن گردآوری روایت 400 زنی که در این کشور مورد آزار جنسی قرار گرفته اند در نامه ای سرگشاده به رهبران انگلیس خواهان توجه و رسیدگی به این معضل شده اند.

این گزارش ها در حالی منتشر می گردد که پیشتر رسانه های انگلیسی از رسوایی اخلاقی قانون گذاران در مجلس این کشور نیز پرده برداشتند.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته در مجلس انگلیس، فساد اخلاقی و آزار جنسی در میان نمایندگان این کشور به لطف سکوت مقام های ارشد این نهاد سیاسی به امری رایج بدل شده است.

این تحقیقات که پس از رسوایی مفاسد اخلاقی ساکنان کاخ وست مینستر، توسط یک حقوقدان انگلیسی منتشر شد، حاکیست که براثر رواج فرهنگ سکوت و چاپلوسی در مجلس، آزار و اذیت جنسی همچنان ادامه دارد و به عنوان یک معضل پنهان باقی مانده است.

دیم لورا کاکس در گزارش خود هشدار داده که مفاسد اخلاقی بعضی از نمایندگان، کل اعتبار و مشروعیت مجلس را زیر سؤال برده است. وی خواهان رسیدگی و حل جدی این مساله شد، هرچند پیش بینی کرد که برون رفت از این معضل در چارچوب مدیریت فعلی سخت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 970

به "آمار قابل تامل آزار جنسی در انگلیس خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار قابل تامل آزار جنسی در انگلیس خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید