آنفولانزای مرغی به چهارمین مزرعه در کبک رسید

به گزارش مجله چایی، آنفولانزای مرغی در کبک در حالی رو به رشد است که چهار مرغداری در این استان در حال حاضر تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند.

آنفولانزای مرغی به چهارمین مزرعه در کبک رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل سی تی وی، از روز یکشنبه آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا تائید کرد که آخرین مورد از سویه بسیار مسری H5N1 آنفولانزای مرغی در گروهی از پرندگان در Les Sources، در حدود 190 کیلومتری شرق مونترال شناسایی شده است.

چهار مزرعه ای که آلوده شده اند، در منطقه Estrie، در شرق مونترال قرار دارند؛ از جمله یک مزرعه پرورش اردک که هفته گذشته اولین مورد ابتلای خود را خاطرنشان کرد.

به گفته آژانس بازرسی، این مزارع قرنطینه شده اند و به مرغداری های دیگر در این منطقه توصیه شده است تا اقدامات امنیت زیستی را افزایش دهند.

اولین موارد آنفولانزای پرندگان کبک اوایل این ماه در غازهای وحشی شناسایی شد و چندین استان دیگر هم شیوع بیماری را در پرندگان وحشی و اهلی گزارش نموده اند.

سویه H5N1 در پرندگان آبزی وحشی به صورت طبیعی و بدون علامت خاص وجود دارد اما در پرندگان اهلی می تواند باعث بیماری جدی و مرگ گردد.

در حالی که این ویروس می تواند در موارد نادر به انسان منتقل گردد اما آژانس بازرسی می گوید آنفولانزای پرندگان در افراد سالم که به طور منظم با پرندگان آلوده در تماس نیستند، نگرانی قابل توجه در زمینه بهداشت عمومی به حساب نمی آید.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1546

به "آنفولانزای مرغی به چهارمین مزرعه در کبک رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنفولانزای مرغی به چهارمین مزرعه در کبک رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید