آیا درخواست بیمه و آنالیز مسائل حق&zwnjالتدریسی&zwnjها باعث عدم به&zwnjکارگیری آن&zwnjها در دانشگاه پیام&zwnjنور شد؟

به گزارش مجله چایی، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیغام نور درباره عدم بهره گیری از جمعیت زیاد اساتید حق التدریس برای تدریس و ارتباطش با درخواست آن ها برای بیمه شدن و رسیدگی به مسائل شان شرح داد.

آیا درخواست بیمه و آنالیز مسائل حق&zwnjالتدریسی&zwnjها باعث عدم به&zwnjکارگیری آن&zwnjها در دانشگاه پیام&zwnjنور شد؟

گروه دانشگاه خبرنگاران، محیا معصومی- روز ها می گذرد و سرمای پاییز و سوز از دور رسیده یلدای زمستان هم نتوانسته داغ مسائل شان را سرد کند، همچنان مصرانه پیگیر هستند و برای رسیدن به مطالبات شان بر هر دری می زنند تا بلکه از مقام و مسئولی یا حتی نهاد و سازمانی روزنه امیدی باز گردد. آری، اساتید حق التدریس که چندی است صدای اعتراضات و گلایه مندی هایشان به گوش می رسد هنوز در انتظار پاسخی روشن برای سوالات خود هستند.

گلایه های اساتید حق التدریس از دانشگاه پیغام نور و بی مهری های مسئولانش بسیار است از رد شدن درخواست شان برای بیمه شدن در دانشگاه، پرداخت های با تاخیر و بعضا قسطی دستمزد های ناچیز در این روزگار تورم و گرانی و حتی کنار گذاشته شدن شان از کار در این روز های کرونایی و بازار داغ آموزش های مجازی! در این میان ما گوش شنوای اساتید شدیم و مسائل شان را از مسئولان پیگیری کردیم. با در دسترس ترین و البته پاسخگوترین مسئول دانشگاه پیغام نور ارتباط گرفتیم و مسائل را گفتیم، پاسخ ها را در ادامه بخوانید:

امکان بهره گیری بیشتر از ظرفیت اعضای هیئت علمی با آموزش های مجازی

امیرحسین بهروز، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیغام نور در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران با اشاره به بهره گیری از ظرفیت حق التدریسی ها در تدریس دروس اعلام کرد: برای استفاده از اساتید مدعو در دانشگاه پیغام نور هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ البته با توجه به شرایط خاصی که بیماری کرونا برای کشور رقم زده است، اعضای هیئت علمی با شیوه مجازی و آنلاین این ظرفیت را در اختیار دارند تا پوشش تدریسی بیشتری برای دانشجویان داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیغام نور ادامه داد: اگر استادی در ترم های گذشته یک عنوان درس را برای دو تا سه گروه از دانشجویان داشت با برنامه ریزی های انجام شده و طبق مجوز ها و سیاست های وزارت علوم از آنجایی که این گروه ها بعضا دارای یک محتوا بودند با یکدیگر تجمیع شدند و این موضوع باعث شد تا از ظرفیت اساتید هیئت علمی بیشتر و موثرتر استفاده گردد؛ لذا دیگر کمتر به یاری اساتید مدعو یا حق التدریسی در این زمینه احتیاج شد که پیش تر همراهی خوبی را با دانشگاه پیغام نور داشتند.

بهره مندی از حق التدریسی ها اولویت سوم دانشگاه پیغام نور است

بهروز با بیان اینکه دانشگاه پیغام نور با بیش از 400 واحد حدود 4 هزار عضو هیئت علمی دارد، گفت: در بحث بهره گیری از توان اساتید برای تدریس دروس به ویژه در آموزش های مجازی این نکته لازم توجه است که در درجه اول باید عضو هیئت علمی تکالیف موظفی و ساعات تدریس خود را به طور کامل تکمیل کند و سپس در صورت احتیاج از اساتید مدعو یاری گرفت، چون حقوق دولت به اعضای هیئت علمی پرداخت می گردد و نمی توان بدون تکمیل موظفی آن ها از دیگر نیرو ها استفاده کرد.

وی چنین مسئله ای را فرآیند طبیعی در هر دانشگاهی دانست و در پاسخ به این سوال که چرا بعد از درخواست حق التدریسی ها برای بیمه شدن از سوی دانشگاه تنها افرادی که از قبل بیمه بودند به کار گرفته شدند، گفت: سیاست ما این است که برای حفظ کیفیت آموزشی دانشگاه و پیش آمدن تشریک مباحث و توانمندی های علمی بین اساتید اولویت بهره گیری با اعضای هیئت علمی در سایر مجموعه ها و دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم بعنوان حق التدریس است و اگر این ظرفیت در مرکزی جوابگوی احتیاج تدریس نبود به سراغ اساتید مدعو یا حق التدریسی هایی می رویم که مدرس یا هیئت علمی دانشگاهی دیگر نباشند.

عدم به کارگیری به خاطر تقاضا و درخواست بیمه؟

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیغام نور اضافه کرد: این حرکت و سیاست شاید این موضوع را در ذهن مجسم می نماید که چرا افراد تازه کار یا افرادی که تا به امروز عضو هیئت علمی دانشگاهی نبودند برای تدریس در پیغام نور جایی ندارند، اما واقعیت درصورتی که پس از هیئت علمی دانشگاه و اساتید مدعو (مدرس یا هیئت علمی دانشگاه های دیگر) احتیاج به اساتید باز هم احساس گردد حتما از ظرفیت این دسته از افراد بهره مند خواهیم شد بنابراین چنین اقدامی نباید اینطور مطرح گردد که، چون بیمه ندارند دیگر به کار گرفته نشده اند.

کاهش دانشجویان بر موظفی های اعضای هیئت علمی تاثیر دارد

بهروز یادآور شد: مسئله این است که اعضای هیئت علمی باید ساعات موظفی مشخصی را که براساس تعداد دانشجویان نیز محاسبه می گردد، بگذرانند یعنی به عنوان مثال اگر یک درس برای دانشجو دو واحدی است، اما برای استاد دو واحد از موظفی اش نیست و هرچقدر که تعداد دانشجویان این درس دو واحدی کمتر گردد از ساعات تدریس موظفی استاد هم کم خواهد شد لذا اعضای هیئت علمی باید به اندازه حقوق و موظفی خود در ماه فعالیت و تدریس داشته باشند و تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد نمی توانیم از نیرو های دیگر استفاده کنیم.

به گفته وی، درحال حاضر از یک میلیون و 300 هزار داوطلب کنکور تنها 50 درصد انتخاب رشته نموده و راهی دانشگاه می شوند (یعنی تعداد دانشجویان کم شده است)، اما تعداد نیرو های پشتیبان از جمله اعضای هیئت علمی و کارکنان مانند سابق است که باید حداکثر بهره وری را براساس وظایفشان داشته باشند و حقوق شان پرداخت گردد.

پرداخت حقوق حق التدریسی ها به موقع انجام گرفته است

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیغام نور با اشاره به موضوع پرداخت با تاخیر و حتی قسطی اساتید حق التدریس تاکید نمود: دانشگاه پیغام نورمعوقه پرداختی ندارد و تا نیمسال دوم 99-98 تمامی دستمزد ها پرداخت شده است درواقع تنها نیمسال دوم 99-98 به جامانده که آن هم باید اساتید نمرات را به طور کامل ثبت سپس آموزش مراکز و واحد های پیغام نور نمرات را آنالیز نمایند و آنگاه حوزه مربوطه آن ها را تائید و برای پرداخت دستمزد به بخش اقتصادی اعلام می گردد.

وی ادامه داد: پرداخت حقوق اساتید حق التدریس بدین صورت نیست که وقتی تدریس واحد به خاتمه رسید سریعا پرداخت گردد چرا که دانشجو با استاد تا تکمیل تقویم آموزشی درگیر است و پس از اتمام تقویم پرداختی ها انجام می گردد.

بهروز همچنین درباره نوشتن قرارداد برای بهره گیری از توان اساتید حق التدریس و شفاف سازی آن ها اعلام کرد: برای به کارگیری حق التدریسی های قرارداد و چارچوب مشخصی داریم که در ابتدای کار به امضا و تایید حق التدریسی ها می رسد. تا به امروز برای ارائه یک نسخه از قرارداد مسئله ای نداشته ایم و اگر موردی درخصوص عدم ارائه قرارداد و شفاف سازی آن باشد باید پیگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 812

به "آیا درخواست بیمه و آنالیز مسائل حق&zwnjالتدریسی&zwnjها باعث عدم به&zwnjکارگیری آن&zwnjها در دانشگاه پیام&zwnjنور شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا درخواست بیمه و آنالیز مسائل حق&zwnjالتدریسی&zwnjها باعث عدم به&zwnjکارگیری آن&zwnjها در دانشگاه پیام&zwnjنور شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید