از موزه آموس رکس هلسینکی بیشتر بدانید

به گزارش مجله چایی، موزه مدرن و تازه آموس رکس در هلسینکی با هدف تلفیق گذشته، حال و آینده در یک فضای مجذوب کننده قرار است از در 30 آگوست 2018، افتتاح شود.

از موزه آموس رکس هلسینکی بیشتر بدانید

موزه آموس رکس (Amos Rex) هلسینکی در تاریخ 30 آگوست 2018 درهای خود را به روی بازدیدکنندگان باز می کند و اسرار پنهان در پشت ساختمان اداری Lasipalatsi یا همان قصر شیشه ای را در معرض دید عموم قرار می دهد. این سازه کاربردی در سال 1936 در مرکز هلسینکی ساخته شد و مدتی است که سر و صداهای زیادی از زیر این ساختمان تاریخی شنیده می شود. موزه تازه هنر درست در میدان پشت ساختمان Lasipalatsi قرار گرفته و هدفش تلفیق گذشته، حال و آینده در یک فضای مجذوب کننده است.

بازدیدکنندگان با راه پله ای دوار به پایین رفته تا به دو سالن بزرگ با سقف های نقطه ای پولکا و پنجره های سقفی می رسند. گروه teamLab از توکیو قرار است در روز افتتاحیه در 30 آگوست 2018، نمایشگاهی را در محل نمایش اصلی داشته باشند. تیمی قوی از 500 هنرمند، برنامه نویس کامپیوتر، انیمیشن سازهای CG، ریاضیات، معماری، طراحان گرافیک و نویسندگان مسئولیت برپایی این نمایشگاه را بر عهده دارند.

این نمایشگاه بدون عنوان نامگذاری شده و پیش نمایش های آن شامل پایکوبی نور و موسیقی ارکستر بوده که تماشاگران را مسحور خود کرده است. برگزارکنندگان به مردم پیشنهاد می کنند که می توانند ایستاده، نشسته یا خوابیده به تماشای این نمایشگاه بپردازند و با برنامه تعامل داشته باشند. در کارگاه ها به بچه ها توجه خاصی شده، به طوری که می توانند نقاشی و طراحی کرده، هر چقدر که می خواهند ریخت و پاش کنند، بالا و پایین بپرند و در نورهای رنگی بازی کنند.

این نمایشگاه تا 6 ژانویه 2019 ادامه دارد، هر چند مسئولان موزه آموس رکس می خواهند این رویه را ادامه داده و علاوه بر تجربه علمی، هنر را با فرهنگ شهری تلفیق کنند. سینما بیو رکس (Bio Rex) بخشی از این مجموعه است که برای جشنواره های فیلم و فعالیت های چندرشته ای به کار خواهد رفت. کنسرت ها و سایر رویدادهای عمومی نیز در انجمن رویدادها واقع در محوطه پارک مانند این میدان انجام خواهد شد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1465

به "از موزه آموس رکس هلسینکی بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از موزه آموس رکس هلسینکی بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید