تور ارزان ترکیه: اطلاعات غلط ترکیه درباره کرونا؛ مرگ 497 خدمه بخش درمان و خودکشی ناشی از فقر

به گزارش مجله چایی، انجمن پزشکی ترکیه با انتشار بولتنی به مرگ و میر بالای ناشی از کرونا در این کشور، خودکشی ناشی از فقر در دوره کرونا و ارائه اطلاعات غلط از سوی بخش پزشکی ترکیه اشاره نمود.

تور ارزان ترکیه: اطلاعات غلط ترکیه درباره کرونا؛ مرگ 497 خدمه بخش درمان و خودکشی ناشی از فقر

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های بخش پزشکی ترکیه روز چهارشنبه فاش ساختند که تا به امروز دستکم 497 خدمه بخش بهداشت این کشور به علت همه گیرکرونا جان باخته اند.

به نوشته وبگاه ترکیه ای بیا نت دکتر هالیس یرلیکایا ازاعضای انجمن پزشکی ترکیه در این باره گفت که 35.2 درصد از مرگ و میرهای ناشی از کووید-19 کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی مربوط به پزشکان، 13 درصد در میان داروسازان و 6.7 درصد در میان پرستاران و ماماها بوده است.

انجمن پزشکی ترکیه (TTB) هجدهمین بولتن هفتگی همه گیری خود را روز چهارشنبه منتشر کرد. موضوع این هفته مرگ کارکنان بخش بهداشت و درمان در طول همه گیری بود.

یرلیکایا با اشاره به مطالعات اجرا شده در طول همه گیری، گفت که نزدیک به 10 درصد از بیماران COVID-19 مرتبط با کارکنان مراقبت های بهداشتی بودند.

یرلیکایا با تاکید بر اینکه ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کووید-19 را دارد، گفت که بر اساس اطلاعات رسمی، تعداد مبتلایان روزانه به زیر 20 هزار نفر و مرگ و میرها کاهش نیافته است.

وی گفت: با وجود اینکه طی سه ماه بیش از پنج هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست می دهند، اما هیچ حرکتی برای تسریع در واکسیناسیون یا اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از انتقال آن دیده نشده است.

این پزشک ترکیه ای اضافه کرد که کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی هزینه اقدامات ناقص، اشتباه و متناقض دولت را که مبتنی بر اطلاعات علمی و به دور از شفافیت است می پردازند.

بر این اساس، از 17 مارس 2020 تا 9 نوامبر 2021، عمدتاً در دوره اول همه گیری، دستکم 497 نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان و 461 مراقب فعال سلامت جان خود را بر اثر کووید-19 از دست دادند.

یرلیکایا گفت که در طول همه گیری، کارکنان مراقبت های بهداشتی همکاران خود را نه تنها به علت کووید-19، بلکه در نتیجه خودکشی ها ناشی از شرایط بد کار و فقر از دست دادند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1337

به "تور ارزان ترکیه: اطلاعات غلط ترکیه درباره کرونا؛ مرگ 497 خدمه بخش درمان و خودکشی ناشی از فقر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: اطلاعات غلط ترکیه درباره کرونا؛ مرگ 497 خدمه بخش درمان و خودکشی ناشی از فقر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید