تور دوحه: امارات و قطر در پی اجرای بیانیه نشست العُلا

به گزارش مجله چایی، هیات های سیاسی اماراتی و قطری طی دیداری در دوحه، در مورد مکانیسم ها و اقدامات مشترک در جهت اجرایی شدن بیانیه نشست العلا گفت وگو کردند.

تور دوحه: امارات و قطر در پی اجرای بیانیه نشست العُلا

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، دو هیات رسمی از امارات و قطر با هدف پیگیری اجرای بیانیه نشست منطقه ای العلا و تحکیم روابط دوجانبه با هم ملاقات کردند.

بنا به گزارش وب سایت شبکه الجزیره این ملاقات که روز پنجشنبه در دوحه برگزار شده، سومین ملاقات برای پیگیری بیانیه نشست منطقه ای العلاست که در سال 2021 برگزار گشت و عربستان سعودی نیز در آن حاضر بود.

هیات های اماراتی و قطری طی این ملاقات ضمن گفت وگو در مورد مکانیسم ها و اقدامات مشترک در جهت اجرایی شدن بیانیه نشست العلا، بر اهمیت تحکیم روابط بین دو کشور و تقویت همکاری های دوجانبه در راستای تامین منافع مشترک تاکید کردند.

ژانویه سال گذشته چهل و یکمین نشست کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، با حضور رهبران و روسای هیا ت های سیاسی منطقه در استان العلا عربستان سعودی برگزار شده بود تا محلی برای حل اختلافات عربی و تاکید بر اصل احترام به حسن همجواری باشد.

در بیانیه این نشست ضمن دعوت کشورهای عربی به بازگشت در جهت طبیعی همکاری های منطقه ای، بر تقویت وحدت و انسجام عربی و حفاظت از امنیت و ثبات در منطقه تاکید شده بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1436

به "تور دوحه: امارات و قطر در پی اجرای بیانیه نشست العُلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: امارات و قطر در پی اجرای بیانیه نشست العُلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید