حل و فصل بحران قطر با کشورهای عربی پیروزی برای همه است

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از القدس العربی، لؤلؤه راشد الخاطر سخنگوی وزارت خارجه قطر در سخنانی جدیدترین مواضع این کشور در قبال حل و فصل سیاسی بحران دوحه با 4 کشور تحریم کننده را اظهار داشت.

حل و فصل بحران قطر با کشورهای عربی پیروزی برای همه است

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: حل‌وفصل بحران قطر با کشورهای عربی پیروزی برای همه است. حل و فصل این بحران، وحدت ملت های حاشیه خلیج فارس و نیز امنیت منطقه و استقلال آن را تأمین می نماید.

الخاطر در ادامه سخنان خود یادآور شد که قطر همچنان به مذاکرات و گفتگوها برای حل و فصل بحران با کشورهای عربی ادامه می دهد و با دیدی مثبت به این مذاکرات می نگرد. این سخنان سخنگوی وزارت خارجه قطر پس از اظهارات شب گذشته وزیر خارجه کویت مطرح شد.

پیشتر احمد الناصر المحمد الصباح وزیر خارجه کویت در این خصوص گفته بود: تا به امروز گفتگوهای ثمربخشی در این زمینه صورت گرفته است. در راستای تلاش‌ها برای تحقق آشتی میان قطر و 4 کشور عربی، تا به امروز گفتگوهایی صورت گرفته است که می‌توان آنها را مثمرثمر توصیف کرد. پس از این اظهارات وزیر خارجه کویت نیز محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر تأکید کرد: اظهارات وزیر خارجه کویت گام مهمی در راستا حل بحران محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است، چهار کشور عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین از پنجم ژوئن 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، 13 شرط از جمله کاهش روابط با تهران و تعطیلی شبکه الجزیره را برای از سرگیری این روابط معین کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 760

به "حل و فصل بحران قطر با کشورهای عربی پیروزی برای همه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل و فصل بحران قطر با کشورهای عربی پیروزی برای همه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید