امسال 1500میلیارد تومان بودجه ملی وارد استان همدان شده است

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران، امیر خجسته شامگاه چهارشنبه در مجمع ماهانه اتاق اصناف همدان بابیان اینکه در حال حاضر بودجه 95 و برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی مطرح است، گفت: در کمیسیون های تخصصی آنچه حق استان است باید اجرایی شود.

امسال 1500میلیارد تومان بودجه ملی وارد استان همدان شده است

وی بابیان اینکه در برنامه ششم توسعه پیرامون دائمی کردن قوانین کار باید برنامه های کارشناسی انجام شود، گفت:رونق کسب وکار و حمایت تولید و اصناف و فعال کردن بازار گردشگری باید موردتوجه قرار گیرد.

خجسته بابیان اینکه متأسفانه زمانی مجلس نهم شروع به فعالیت کرد که تحریم ها شروعشده بود و چون درآمد نفت به داخل کشور نمی آمد، گفت: اقتصاد کشور بر اساس نفت بسته شده بود بنابراین ناچار شدیم به مالیات رو بیاوریم که به همین دلیل به مردم فشار آمد و تولید روزبه روز افت کرد.

کننده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ورود فشار مالی بر مالیات موضوع اشتباهی بود که موجب شد که تولید نه تنها رشد نکرد بلکه روزبه روز افت کرد، اضافه نمود: قوانین خوب بود اما چون ازنظر مالی اثرگذار نبودند.

افزایش 52درصدی مالیات بر درامد ظلم بزرگی به مردم استان همدان بود

خجسته بابیان اینکه بحث مالی کشور اقتضا نمی کرد که سازمان مالیات، مالیات را به صورت جهشی بالا ببرد تا بحث حقوق را برطرف کند، گفت: از این منظر به استان همدان آسیب جدی وارد شد چراکه مالیات استان نسبت به سایر استان ها بالاتر بسته شد و افزایش 52درصدی مالیات بر درامد ظلم بزرگی به مردم استان بود.

کننده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص افزایش 52 درصدی مالیات استان همدان جلساتی با وزیر اقتصاد برگزار شد و از وی سؤال شد که این افزایش 52 درصد نسبت به سال گذشته بر چه اساسی برای استان همدان در نظر گرفته شده است.

کننده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه درامد مردم افزایش نداشته پس چرا مالیات 52درصد افرایش پیداکرده است؟ گفت: فشار روی دوش تولید، اصناف و مردم بوده و فشار آوردن برای موضوع مالیات ظلمی بزرگ به مردم است.

وی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه تیم جدید مالی به فکر درامد و اقتصاد مردم باشد، گفت: مردم ملاک کار هستند و مشکل مالیات در استان باید اصلاح شود.

برخورد پلیسی در شأن مسئولین و مردم و اصناف استان نیست

خجسته با تأکید بااینکه در شأن مسئولین و مردم و اصناف استان نیست که پلیسی برخورد کنند، ادامه داد: یکی از اقدامات خوب نظام جمهوری اسلامی موضوع برجام است که تا بهمن ماه عملی و تحریم ها شکسته خواهد شد.

کننده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه پول های بلوکه شده در زمان ورود به کشور باید صرف تولید، اشتغال و تأمین زیرساخت ها شود، گفت: مشخص تکلیف وجوه آزادشده باید بعد از تحریم صورت گیرد.

وی بابیان اینکه اتفاقات خوبی در استان همدان در حال انجام است که این اتفاقات در سایر استان ها رخ نداده است، گفت: افتتاح فرودگاه بین المللی همدان ازجمله آن هاست.

کننده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه بابیان اینکه 85 درصد بودجه های ملی در وزارتخانه هاست، گفت: امسال 1500میلیارد تومان بودجه ملی وارد استان شده است.

اجازه نمی دهیم منطقه ویژه جهان آباد بلاتکلیف بماند

خجسته بابیان اینکه 6 معاون وزیر با توجه به شرایط و فشار وارده بودجه ها را سازمان دهی کردند، گفت: اجازه نمی دهیم منطقه ویژه جهان آباد که امید استان همدان برای ایجاد 30 هزار شغل است بلاتکلیف بماند.

وی بابیان اینکه هزار میلیارد تومان برای این پروژه از شستا گرفته شده و زیرساخت ها در حال پیگیری است، گفت: باید سرمایه گذاری ملی و بین المللی داشته باشیم و اصل 44 را عملی و عرصه را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

خجسته بابیان اینکه فاز اول آزادراه همدان - ساوه به نتیجه رسید و در آخرین جلسه با وزیر از ما برای پیگیری بیشتر آزادراه فرصت خواست، گفت: 175کیلومتر قطار به سمت همدان احداث شده و 40کیلومتر نیز در حال کار و منتظر محموله ریلی است.

کننده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایستگاه راه آهن همدان 15 کیلومتر خارج از شهر بود که بعد از صحبت های انجام شده به نزدیک پایانه و شهرک فرهنگیان منتقل شد.

کنندگان باید چالش، تنش و درگیری ها را کنار بگذارند

وی با تأکید بر اینکه افق خوبی برای استان پیش روی ماست، گفت: کنندگان باید چالش، تنش و درگیری ها را کنار بگذارند و به سمت جذب بودجه های ملی بروند.

خجسته با تأکید بر اینکه یکی از راه های جذب سرمایه توریست است و هر توریست 8 شغل ایجاد می کند، گفت: با توریست بازار فعال می شود و باید جذب توریست در برنامه قرار گیرد.

کننده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید با وحدت و همدلی برای هم استانی ها شغل ایجاد کنیم و شغل نیز تنها با جذب سرمایه شکل می گیرد، گفت: باید نشاط و پویایی را به استان بازگردانیم.

وی با تأکید بر اینکه باید با وحدت و همدلی و به دوراز سیاسی کاری در استان تحول ایجاد کنیم، مطرح نمود: در مجلس در خصوص مفاسد مالی تحقیق و تفحص انجام شد و باید دست فساد مالی را قطع و با آن برخورد کنیم.

وی بابیان اینکه هر کننده ای در برابر مفاسد مالی سکوت کند بی خاصیت است و چرا باید در برابر 3000 میلیارد دلار اختلاس سکوت کنیم؟ گفت: کنندگان باید نسبت به کارهایی که منافع مردم را به خطر می اندازد بی تفاوت نباشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 266

به "امسال 1500میلیارد تومان بودجه ملی وارد استان همدان شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امسال 1500میلیارد تومان بودجه ملی وارد استان همدان شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید