امضای قرارداد مقر اپدیم بین ایران و معاون دبیرکل سازمان ملل

به گزارش مجله چایی، قرارداد مقر اپدیم (مرکز مدیریت اطلاعات توسعه بلایا برای آسیا و اقیانوسیه) بین سفیر کشورمان به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و معاون دبیرکل ملل متحد و دبیر اجرایی اسکاپ به نمایندگی سازمان ملل متحد امضا شد.

امضای قرارداد مقر اپدیم بین ایران و معاون دبیرکل سازمان ملل

به گزارش خبرنگاران، با حضور سید رضا نوبختی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پادشاهی تایلند در محل کمیسیون اقتصادی اجتماعی ملل متحد در آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) مستقر در بانکوک ترتیبات اجرایی (اداری-اقتصادی) قرارداد مقر اپدیم بین سفیر کشورمان به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و آرمیدا سالسیا آلیسجابانا معاون دبیرکل ملل متحد و دبیر اجرایی اسکاپ به نمایندگی سازمان ملل متحد امضا شد.

مرکز مدیریت اطلاعات توسعه بلایا برای آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) با مساعدت دولت جمهوری اسلامی ایران در تهران مستقر است. این مرکز بعنوان تنها مرکز تخصصی ذیل مجموعه سازمان ملل متحد در دو قاره آسیا و اقیانوسیه می باشد که بطور تخصصی موضوع بسیار پر اهمیت گردآوری و پایش داده و اطلاعات مربوط به بلایا را در دستور دارد.

اگرچه در ابتدا تصمیم تمامی کشورهای عضو اسکاپ در تأسیس چنین دفتری مدیریت اطلاعات مربوط به بحران های طبیعی بوده؛ اما موضوع دنیاگیری کووید-19 نشان داد که بلایای محیطی محدود به بحران های ناشی از پدیده تغییر اقلیم نبوده و فجایع زیستی نیز می بایست بعنوان یک بلیه مورد پایش و مدیریت اطلاعات قرار گیرد. این پیشنهادی بوده که در دیدار اخیر نماینده دائم کشورمان نزد اسکاپ با مدیران این کمیسیون منطقه ای اقتصادی اجتماعی ملل متحد نیز در میان گذاشته شده است.

قرارداد مقر اپدیم در بهمن 1396 با سفر معاون وقت دبیرکل ملل متحد و دبیر اجرایی قبلی اسکاپ به کشورمان مشترکاً توسط وی و جناب دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به امضاء رسیده است.

باتوجه به میزبانی مقر اپدیم، کشورمان بعنوان عضو ثابت شورای حکام آن نیز محسوب می شود. لازم به ذکر است که پنجمین شورای حکام مرکز مدیریت اطلاعات توسعه بلایا برای آسیا و اقیانوسیه نیز در هفته پیش رو به صورت مجازی با حضور سایر کشورهای عضو و ناظر به صورت مجازی در تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 897

به "امضای قرارداد مقر اپدیم بین ایران و معاون دبیرکل سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای قرارداد مقر اپدیم بین ایران و معاون دبیرکل سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید