ایران حق رای خود در سازمان ملل را به دست آورد

به گزارش مجله چایی، یک مقام سازمان ملل اظهار داشت که ایران برای بازپس دریافت حق رای خود در سازمان ملل بدهی خود را پرداخت نموده است.

ایران حق رای خود در سازمان ملل را به دست آورد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از اردوپوینت، ولکان بوزکیر، رئیس دوره ای مجمع عمومی سازمان ملل روز آدینه در جلسه ای اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران مبلغ لازم را برای بازپس دریافت حق رای خود در مجمع عمومی سازمان ملل پرداخت نموده است.

به گزارش خبرنگاران، اخیرا دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت که ایران و چهار کشور دیگر به دلیل بدهی بابت پرداخت سهم خود به بودجه عملیاتی سازمان ملل، حق رای خود را در مجمع عمومی از دست می دهند.

طبق نامه اخیر دبیرکل سازمان ملل، حداقل پرداخت های لازم برای احیای حق رای عبارتند از: 16 میلیون و 251 هزار و 298 دلار برای ایران، 29 هزار و 395 دلار برای آفریقای مرکزی، 871 هزار و 632 دلار برای کومور، 829 هزار و 888 دلار برای سائو تومه و پرینسیپ و یک میلیون و 443 هزار و 640 دلار برای سومالی.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه طی نامه ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، تحریم های شدید و یک جانبه بانکی ایالات متحده امریکا را دلیل عدم پرداخت سهم ایران به سازمان ملل دانسته و تعلیق حق رای جمهوری اسلامی ایران به واسطه این عدم پرداخت را رد نموده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1128

به "ایران حق رای خود در سازمان ملل را به دست آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران حق رای خود در سازمان ملل را به دست آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید