ایران می تواند طی 10-15 سال یک زیر دریایی اتمی بسازد

به گزارش مجله چایی، کارشناس روسی با اعلام این مطلب که فن آوری ساخت نیروگاه های هسته ای دیگر فن آوری جدیدی به حساب نمی آید معتقد است که ایران در دههه های آینده صاحب زیر دریایی اتمی خواهد شد.

ایران می تواند طی 10-15 سال یک زیر دریایی اتمی بسازد

به گزارش ، آناتولی سیتنوف، رئیس سابق تسلیحات نیرو های مسلح روسیه گفت: نیروگاه های هسته ای اگرچه با پیچیدترین تکنولوژی ها ایجاد می شوند، اما فن آوری آن ها به هیچ وجه جدید نیست، بنابراین ایران می تواند ظرف 10-15 سال زیر دریایی هسته ای خود را بسازد.

وی گفت: اگر راکتور های هسته ای در 1945-1947 ایجاد شده اند ... باید بگویم که آنقدر زمان زیادی گذشته است که ایران بتواند پتانسیل ایجاد زیردریایی های هسته ای را جمع نموده باشد. این دیگر یک راز نیست. من فکر می کنم آن ها طی 10-15 سال ایجاد می شوند.

پیش از این، حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفته بود که ایجاد نیروگاه های هسته ای برای زیردریایی ها در دستور کار است. وی با بیان این که از زیردریایی به عنوان ضربه دوم یاد می گردد گفت که اگر دشمن به پایگاهی حمله کند زیردریایی می تواند در مسافتی دورتر پنهان گردد و در محلی که آن ها تصور ندارند به دشمن حمله کند، پس با این ویژگی زیردریایی نیاز به یک رانش ویژه دارد که اگر آن را رانش هسته ای بدانیم پس زیردریایی به آن نیاز دارد.

منبع: اسپوتنیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 393

به "ایران می تواند طی 10-15 سال یک زیر دریایی اتمی بسازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران می تواند طی 10-15 سال یک زیر دریایی اتمی بسازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید