بنیانگذار و مدیر پیشین فیس بوک: ارز دیجیتال لیبرا ترسناک است!

به گزارش مجله چایی، کریس هیوز از بنیانگذاران فیس بوک معتقد است ارز دیجیتال فیس بوک که با نام لیبرا شناخته می گردد ترسناک است. این مدعا در شرایطی مطرح می گردد که فیس بوک روی رشد لیبرا حسابی ویژه باز نموده است.

بنیانگذار و مدیر پیشین فیس بوک: ارز دیجیتال لیبرا ترسناک است!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک در اوایل هفته جاری یک سکه دیجیتال جهانی را معرفی کرد که به وسیله یک سازمان مشترک المنافع به نام انجمن لیبرا پشتیبانی می گردد و قرار است به واسطه کیف پول موسوم به کالیبرا مدیریت گردد. فیس بوک در کنار 27 شریک این سازمان را راه اندازی نموده است. از همکاران فیس بوک می توان به شرکت هایی مثل پی پال، اوبر، ویزا، لیفت، کوین بیس، مسترکارت، وودافون،ای بی و اسپاتیفای اشاره نمود. این شرکت تاکید نموده تا سال 2020 تعداد همکاران خود را به یکصد شریک می رساند.

اما به نظر می رسد هیوز نسبت به این فعالیت ها نگرش مثبتی ندارد. او در این خصوص گفت: اگر حتی این شرکت به مقدار کافی پیروز باشد، لیبرا کنترل مناسبی روی سیاستهای پولی خود نخواهد داشت و نمی تواند فعالیت های خود را در فضای ابری کنترل کند.

هیوز که یکی از بنیانگذاران فیس بوک است و از روزهای نخست در کنار این شرکت بوده در مورد اقدام مالی این شرکت در حوزه ارز دیجیتال می گوید: لیبرا قطعا باعث اختلال و تضعیف سیستم های مالی خواهد شد که مردم را قادر می سازد تا از پول های محلی ناپایدار به پول های معتبرتری مثل دلار و یورو برسند. برای مثال روپیه یا لیره کمتر قدرت دارند تا دلار و ورود لیبرا به بازار، سیاست های مالی محلی را به شدت تحریک می نماید.

منبع: انتخاب
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1629

به "بنیانگذار و مدیر پیشین فیس بوک: ارز دیجیتال لیبرا ترسناک است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیانگذار و مدیر پیشین فیس بوک: ارز دیجیتال لیبرا ترسناک است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید