توسعه پژوهش با راه اندازی مدرسه کسب و کار فناوری و نوآوری، شهرک فناوری صنعت خودرو ایجاد می گردد

به گزارش مجله چایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس گفت: در سال جدید و در راستای توسعه حوزه پژوهش دانشگاه انتظار داریم که مدرسه کسب و کار را به بهره برداری برسانیم و شهرک فناوری صنعت خودرو را راه اندازی کنیم.

توسعه پژوهش با راه اندازی مدرسه کسب و کار فناوری و نوآوری، شهرک فناوری صنعت خودرو ایجاد می گردد

گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران، حسین عقابی؛ دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس سال 85 در 6 رشته در مقاطع کاردانی فعالیت خود را شروع کرد و اکنون 229 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد.

طراحی و ساخت ربات فراتوانبخش توسط محققان مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و کسب رتبه دوم رباتیک مین یاب در مسابقات بین المللی رباتیک توسط این واحد دانشگاهی از دستاوردهای برتر پیروزیت این دانشگاه در چند سال اخیر و راه اندازی مدرسه عالی فناوری و نوآوری از دیگر فعالیت های این واحد دانشگاهی در سال 98 بوده است.

خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران درباره دستاوردهای سال 98، برنامه های سال جدید و بعضی دیگر از فعالیت های علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با حسین عباسپور رئیس این دانشگاه به مصاحبه نشسته و جزئیات فعالیت ها و برنامه ها را جویا شده که در ادامه خواهیم خواند.

خبرنگاران: در سالی که گذاشت، مهم ترین دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در حوزه های مختلف به ویژه پژوهش را چه می دانید؟

عباسپور: اهم دستاوردها و روینمودهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در سال گذشته در حوزه پژوهش همکاری مشترک با پارک فناوری پردیس (وابسته به نهاد ریاست جمهوری) برای راه اندازی مدرسه عالی فناوری و نوآوری پردیس، طرح ­های پژوهشی مشترک، به کارگیری متخصصان پارک برای تدریس و پژوهش­ های فناورانه مشترک و جذب دانشجویان این واحد دانشگاهی در پارک فناوری برای همکاری و کارآموزی در شرکت ­های دانش بنیان بود.

راه­ اندازی گروه پژوهشی کنترل و رباتیک، راه­ اندازی مرکز تحقیقات شهر لجستیک، اخذ مجوز از نظام مهندسی استان تهران برای برگزاری دوره­ های ارتقای پایه مهندسان استان تهران، همکاری مشترک با سازمان فنی و حرفه ­ای پردیس برای برگزاری دوره­ های مهارت افزایی دانشجویان کاردانی و کارشناسی و راه ­اندازی اولیه نشریه مهندسی مکانیک از دیگر اقدامات این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهش بود.

رونمایی از اپلیکیشن با هم بریم

انعقاد تفاهم ­نامه همکاری­ های پژوهشی و آموزشی با واحد تهران جنوب برای تأسیس شهرک فناوری صنعت خودرو، برگزاری دوره­ های مشترک آموزشی مهارتی و جذب دانشجویان غیرایرانی، همکاری مشترک با اداره صنعت، معدن و تجارت شهر برای جهت افزایش تعاملات صنعت و دانشگاه ازجمله فعالیت اجرا شده در حوزه پژوهشی این دانشگاه در سال گذشته بوده است.

اپلیکیشن با هم بریم برای تسهیل در رفت و آمد دانشجویان و استادان به دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در سال 98 رونمایی شد. دفترچه نظام موضوعات با عنوانسامان ­های فیزیکی-سایبری با تأیید استان تهران در حال تکمیل است. سامانه پژوهشیار و طرح پایش در این واحد دانشگاهی اجرایی و سه کرسی نظریه پردازی، نقد و ترویجی در حوزه پژوهش این دانشگاه برگزار گردیده است.

ایجاد 7 مقطع رشته جدید

فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در حوزه آموزش در سال گذشته شامل اخذ مجوز از وزارت علوم برای راه ­اندازی رشته­ های جدید می گردد که به همین دلیل با ایجاد هفت مقطع رشته جدید موجب افزایش تعداد دانشجو نیز شد. برنامه ریزی اصلاح ساختار و فرایندهای آموزشی برای افزایش رضایتمندی دانشجویان انجام و کنکور سراسری برای نخستین بار در این واحد دانشگاهی و شهرستان پردیس برگزار گردید.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس سال گذشته در حوزه سما، مجتمع پسرانه سما از پیش دبستانی تا دوازدهم را در همه رشته ها تکمیل نموده و کلاس ها را با تجهیزات سمعی و بصری هوشمند ساخته است.

آزمایشگاه های شیمی، فیزیک، زمین شناسی و زیست متوسطه سما، آزمایشگاه علوم تجربی در دبستان سما، سایت کامپیوتر، کارگاه رباتیک، کارگاه هنر، کارگاه های عمومی و مهارتی برق، مکانیک خودرو، نجاری و گلخانه را در سال گذشته تجیهز نموده است.

تأسیس زمین های ورزشی فوتبال در چمن مصنوعی، بسکتبال، والیبال در فضای باز، تأسیس سالن ورزشی فوتسال و بسکتبال، سالن ورزشی فوتبال دستی، شطرنج و تنیس روی میز و نیز به کارگیری استادان مدارس خوب تهران در کنار استادان جوان از دیگر اقدامات این واحد دانشگاهی در حوز سما در سال 98 بوده است.

خبرنگاران: پیرو طرح شعار هر دانشجو، یک تخصص و یک مهارت به عنوان شعار سال 98 دانشگاه و تأکید بر انجام این شعار در واحدهای دانشگاهی، چقدر در این زمینه پیروز بودید و چه اقداماتی انجام داده یا در دست اقدام دارید؟

عباسپور: در حوزه پژوهش، دانشجویانی برای کارآموزی و همکاری در شرکت­ های دانش بنیان پارک فناوری پردیس معرفی شدند. همکاری مشترکی با سازمان فنی و حرفه­ ای پردیس برای برگزاری دوره­ های مهارت افزایی دانشجویان کاردانی و کارشناسی داشتیم و دو رویداد با همکاری پارک فناوری پردیس برگزار گردید و مسابقات مهارتی توسط باشگاه پژوهشگران جوان و انجمن ­های علمی مانند تعمیر لامپ های کم مصرف، نجات تخم مرغ و ... برگزار کردیم.

برگزاری کارگاه های مهارتی توسط باشگاه پژوهشگران جوان و انجمن­ های علمی مانند طراحی در احداث نیروگاه های خورشیدی و نرم افزارهای تخصصی مانند پایتون، متلب، و....، مباحث تخصصی مانند اینترنت اشیا، امنیت سایبری و ... و برگزاری بازدید تخصصی از پارک فناوری پردیس و آشنایی با مفاهیم کارآفرینی، هسته فناور، مرکز رشد و ... از دیگر اقدامات اجرا شده برای پیشبرد شعار سال 98 دانشگاه در حوزه پژوهش بود.

پیرو شعار سال، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در حوزه سما به برگزاری کلاس های فوق برنامه دانش آموزان با مهارت های برق ساختمان، مکانیک خودرو، نجاری، باغبانی و گلکاری اقدام کرد و دوره امداد و نجات نیز توسط کانون هلال احمر انجام شد و در نهایت از پارک فناوری پردیس هم بازدید داشتیم.

خبرنگاران: آیا در زمینه مدارس مهارتی مورد تأکید مسئولان عالی دانشگاه ورود نموده اید؟ اگر ورود نموده اید چه اقدامات و در چه زمینه ای انجام داده اید؟

عباسپور: بله، با توجه به اینکه پردیس با وجود دانشگاه آزاد اسلامی و پارک فناوری پردیس به ناحیه مهمی در زیست بوم نوآوری و کارآفرینی تبدیل شده، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در راستای افزایش تعاملات بین این واحد دانشگاهی و پارک فناوری پردیس راه ­اندازی مدرسه کسب و کار فناوری و نوآوری را در دستور کار خود قرار داده که تا به امروز پیروز به اخذ مجوزهای اولیه راه ­اندازی مدرسه کسب و کار از معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری سازمان مرکزی شده است.

خبرنگاران: اهداف و برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی پردیس در سال 99 در حوزه های مختلف چیست؟

عباسپور: با توجه به کوشش­ های اجرا شده در سال 98 در راستای توسعه پژوهشی و آموزشی این واحد دانشگاهی در سال پیش رو انتظار داریم که مدرسه کسب و کار را راه اندازی نموده و به بهره برداری برسانیم. شهرک فناوری صنعت خودرو را نیز راه اندازی کنیم و اپلیکیشن با هم بریم را در استان تهران توسعه دهیم.

توسعه نشریات علمی را در این واحد دانشگاهی مد نظر داریم و قرار است کلینیک صنعتی شهرهای صنعتی حومه شهر پردیس را در راستای توسعه همکاری با اداره صنعت، معدن و تجارت راه اندازی کنیم.

توسعه کمی و کیفی رشته های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس، برگزاری همایش ملی در حوزه معماری، شهرسازی و عمران، راه اندازی کلینک صنعتی پردیس در شهر صنعتی خرمدشت ازجمله برنامه های در دست اقدام برای امسال بوده و در حوزه سما هم کوشش بر توسعه کمی و کیفی مجتمع پسرانه و راه اندازی مجتمع دخترانه است.

خبرنگاران: فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی پردیس در طرح پایش و ایجاد سراهای نوآوری و فناوری به چه صورت بوده است، تشریح بفرمایید.

عباسپور: موضوعسامانه­ های فیزیکی سایبری در استان تهران به تصویب رسیده و این واحد دانشگاهی در حال تدوین دفترچه نظام موضوعات است. ابلاغ طرح پایش و اجرایی کردن آن از آبان 98 اجرا شده و اجرای کامل سامانه پژوهشیار نیز به استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس از اردیبهشت 98 ابلاغ شده است.

با توجه به تفاهم­نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس و پارک فناوری پردیس در سال پیش رو پس از عملیاتی شدن مدرسه کسب و کار منطبق بر آیین ­نامه سرای نوآوری، راه ­اندازی سرای نوآوری را در دستور کار خود خواهیم داشت.

4121/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 386

به "توسعه پژوهش با راه اندازی مدرسه کسب و کار فناوری و نوآوری، شهرک فناوری صنعت خودرو ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پژوهش با راه اندازی مدرسه کسب و کار فناوری و نوآوری، شهرک فناوری صنعت خودرو ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید