جاذبه های گردشگری بانکوک ، قسمت اول

به گزارش مجله چایی، بانکوک، مرکز و مرکز تجاری کشور تایلند، شهر رودهای خروشان و فرشتگان است؛ شهری پر از منظره ها دیدنی که در نزدیکی خلیج بانکوک و در کرانه رود چائو فرایا پهلو گرفته است. این شهر توریستی، سالانه بیشترین تعداد توریست در دنیا را به سمت خود می کشاند. در بانکوک خطوط راه آهن، فرودگاه های بین المللی، بنادر متعدد، ساختمان های بزرگ، هتل های لوکس و مجلل، معابد شگفت انگیز و مراکز خرید مدرن از شهری پیشرفته و مدرن خبر می دهد. در ادامه جاذبه های توریستی بانکوک و آثار تاریخی شهر را به شما دوستان معرفی می کنیم.

جاذبه های گردشگری بانکوک ، قسمت اول

کانال های آب بانکوک

در بانکوک شما می توانید در کانال ها، بوسیله قایق های محلی بلند و نازک که در انتهای آنها موتورهایی وجود دارد گردش کنید. شما بعلاوه می توانید برای گردش در کل شهر و بازارهای آن از این قایق های پر سروصدا اما مجذوب نماینده بهره ببرید. منظره ها شهر احتمالا شما را به یاد شهر تاریخی ونیز در ایتالیا و مسیرهای آبی آن که فقط با قایق قابل تردد هستند خواهد انداخت. عموم مردم و گردشگران با ذوق از آن استفاده می نمایند و معمولا می توانند هر چیزی را از این بازارهای شناور و فروشندگان آن تهیه نمایند. این کانال ها به عنوان یکی از شاخصه های شاخص شهر بانکوک محسوب می گردند.

بازار شناور

بازار شناور روی آب بانکوک در 80 کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده است. شما در آن بازار زنان و مردان فروشنده ای را می بینید با کلاه های حصیری و گاهی پارچه های مخصوص سر که برای استفاده در هوای گرم و مرطوب است، مشغول کارند. بومیان برای خنک کردن خود، آن را نمدار می نمایند و در طول کانال کم عرض پارو زنان قایق های پر آذوقه خود را برای فروش وسایل داخل آن جابه جا می نمایند. محصولات قابل فروش این بازار شامل میوه های محلی از قبیل موز ، آناناس ، نارگیل و سبزیجات و…. ماهی های سرخ شده و بسته بندی شده با ادویه های مختلف و کلی وسایل دیگر است که برای فروش آماده شده اند. در بازارهای شناور دیگر بخش ها نیز شما می توانید فرش های برمه ای، خراطی های چوبی و چیزهای دیگری نیز خریداری کنید.

کاخ پادشاهی بانکوک

بانکوک را همه با کاخ پادشاهی آن که از مهمترین آثار باستانی خیره نماینده این شهر است، می شناسند. در واقع این عمارت مجموعه ای از ساختمان های مختلف است که محل سکونت همه پادشاهان تایلند بوده است. بنای کاخ با چوب ساخته شده و در دوران تاجگذاری سلطنت رامای اول ساختش به انتها رسیده. پادشاه در طول سلطنت خود آن را تبدیل به کاخی مستحکم و مقاوم نموده است. نقشه ابتدایی کاخ از دوره آیوتایا گرفته شده و در دوران حکومت رامای دوم به مقدار کنونی خود رسیده است. این بنای تاریخی در ساحل غربی رودخانه بانکوک واقع شده و گرداگرد آن را دیواری به طول 1900 متر احاطه نموده است.

معابد بزرگ بانکوک

از بزرگترین و خارق العاده ترین عجایب معماری در جهان، معابد بزرگ بانکوک را می توان نام برد. معبد ها در این شهر همه معروفند اما در میان آنها معبد آرون معروفیت بیشتری دارد و از نشانه ها و سمبل های اختصاصی تایلند است. این معبد در ساحل رو به روی رودخانه چوپاریا قرار گرفته است. معبد پو نیز از قدیمی ترین معابد بانکوک است؛ معبدی که در آن یک مجسمه بزرگ آب طلاکاری شده از بودای مقدس قرار گرفته است. در مجاور پو معبد دیدنی دبگری است که یکی از زیباترین مجسمه های بودا در آن است.

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری لیسبون پرتغال

جاذبه های گردشگری پکن - قسمت اول

جاذبه های گردشگری پکن - قسمت دوم

احتمالا این مطلب را هم بپسندید:

https://www.flytoday.ir/blog/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D9%87%D8%AA%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9%D9%88%DA%A9/

منبع: فلای تودی
انتشار: 17 آذر 1401 بروزرسانی: 17 آذر 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1622

به "جاذبه های گردشگری بانکوک ، قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بانکوک ، قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید