حرکت نقدینگی به سمت بازار کاذب سکه، ارز و مسکن افزایش قیمت به دنبال دارد

به گزارش مجله چایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:تا زمانی که نقدینگی موجود در کشور به سمت فراوری سوق داده نشود ودراین جهت کانالیزه نشود شاهد حرکت آن به سمت بازار کاذب سکه، ارز،مسکن و خودرو همراه با افزایش قیمت ها خواهیم بود.

حرکت نقدینگی به سمت بازار کاذب سکه، ارز و مسکن افزایش قیمت به دنبال دارد

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگاران اضافه کرد: تا زمانی که راه برای کشاندن نقدینگی به سمت فراوری فراهم نگردد ، جریان نقدینگی مانند سیلی قوی به هر بخش ورود پیدا کند می تواند مشکل ساز باشد.

وی با اشاره به اینکه باید بر روی نقدینگی موجود در کشور سد گذاشته گردد گفت:تقاضای فعلی برای خرید ارز ، سکه خودرو ، تقاضای سفته بازی و حفظ قدرت خرید است لذا مسئولان برای حفظ قدرت خرید باید فکری اساسی داشته باشند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود:دولت هم اکنون در حال فروش سهام و هزینه آن برای امور جاری کشور است در حالیکه باید فروش این سهام صرف کارهای عمرانی و افزایش سرمایه بانک ها گردد و راه برای فروش سهام شرکت های عظیم باز شده تا بدین شکل نقدینگی جذب گردد و ظرفیت اقتصاد کشور بالا رفته و رونق و تحرک ایجاد گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملا با سیاست های بگیر و ببند نمی توانیم کاری انجام دهیم گفت :البته دربرخی مواقع این اقدامات برای مبارزه با رانت خواری و انحصار طلبی مناسباست است اما اصولا باید ساز وکارهای مالی راه علاج عوارض موجود باشد.

وی در خصوص نقش مجلس درمقابله با گرانی های اخیر گفت :کمیسیون های تخصصی مجلس تازه کار خود را آغاز نموده اند اما عقیده دارم مجلس یازدهم باید سریعتر وارد میدان گردد چون مردم تحت فشار هستند و از نمایندگان انتظار دارند .

نماینده شیراز اضافه کرد:کمیسیون های مجلس باید در کنار کارهای جاری و روزمره خود جلسات فوق العاده و اثر بخش داشته باشند.

وی در خصوص از دست رفتن زمان برای اقدامات مجلس همزمان با افزایش قیمت ها گفت:مجلس یازدهم هنوز مشغول کارهای اداری است که از این منظر قابل انتقاد است،معتقدم خیلی از جلساتی که آقایان وزرا به مجلس می آیند می تواند در فضای مجازی برگزار گردد و وقت مجلس به برنامه هایی اختصاص یابد که بتواند اطمینان مردم برای کنترل بازار کسب کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 462

به "حرکت نقدینگی به سمت بازار کاذب سکه، ارز و مسکن افزایش قیمت به دنبال دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت نقدینگی به سمت بازار کاذب سکه، ارز و مسکن افزایش قیمت به دنبال دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید