خاطرات مردی بورژوا را در خاطرات خانه اموات بخوانید

به گزارش مجله چایی، کتاب خاطرات خانه اموات اثر فئودور داستایوسکی با ترجمه نسرین مجیدی در نشر روزگار منتشر شد.

خاطرات مردی بورژوا را در خاطرات خانه اموات بخوانید

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی خبرنگاران، کتاب خاطرات خانه اموات اثر فئودور داستایوسکی با ترجمه نسرین مجیدی در نشر روزگار منتشر شد.

کتاب درباره مردی به تمام معنا بورژواست. کسی که دنبال دگرگونی دنیا نیست و صفای درونی در وی وجود ندارد. به عبارت دیگر وی به تمام معنا دل نگران خودش است. این زندگی دوستی و آزادی که در نهایت از آن دم می زند، یا حیوان دوستی مفرط را هم می توان به نحو رادیکال، نقدی اساسی بر زندگی تازه قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید

در قسمت هایی از کتاب می خوانیم:

تا آن ساعت، صدای فریادها، خنده ها، و دشنام ها به گوش می رسید! صدای به هم ساییدن زنجیرها، بوی بد و نامطبوع بخارات و دود های غلیظ، سر های تراشیده، صورت های داغ شده با آهن سرخ. جامه های ژنده و پاره، خجلت آور و افتضاح آمیز بود! آری، انسان زندگانی دشواری دارد. من تصور می کنم برترین تعریفی که می توان از انسان کرد این است: انسان عبارت است از موجودی که به همه چیز عادت می نماید.

بسیار به ندرت افتاق می افتد که یک نفر محکوم بتواند خونسردی خود را در لحظه شروع مجازات حفظ کند؛ حتی اگر چندین بار نیز تازیانه خورده باشد. در آن لحظه، وی وحشتی کاملا طبیعی و جسمانی، حاد، غیرارادی و ناآگاهانه در خود احساس می نماید و این وحشت وی را گیج می سازد. اگرچه به نظر من غیرممکن می آمد که بتوانم این گونه زندگی کنم، چیزی نگذشت که آن را قبول کردم؛ زیرا خود را در برابر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1308

به "خاطرات مردی بورژوا را در خاطرات خانه اموات بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطرات مردی بورژوا را در خاطرات خانه اموات بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید