خبرنگاران نماینده مجلس عراق خروج نیروهای آمریکایی را مانور خواند

به گزارش مجله چایی، تهران-خبرنگاران- کریم علیوی نماینده فراکسیون بدر در مجلس نمایندگان عراق از خروج نیروهای آمریکایی از برخی پایگاه های نظامی در کشورش به عنوان مانوری دانست و نسبت به خطرات این مانور و مقاصد پنهانی آن در آینده هشدار داد.

خبرنگاران نماینده مجلس عراق خروج نیروهای آمریکایی را مانور خواند

علیوی در گفت وگو با تارنمای شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق افزود: اهداف آمریکا از این مانور وشیوه های آن روشن است، همچنان که تصمیم مجلس در خصوص نیروهای نظامی بیگانه کاملا مشخص بوده و در این مصوبه هیچ اشاره ای به استقرار دوباره نیروهای خارجی و یا تحویل برخی پایگاه های نظامی نشده است.

وی افزود: آمریکا با خروج نظامیان اش از برخی پایگاه های نظامی به دنبال آن است که به جای پراکنده بودن نیروهایش در پایگاه های مختلف، آنها را در چند پایگاه مشخص مستقر و با استفاده از سامانه دفاعی پاتریوت و تمامی امکانات دفاعی، استحکاماتی برای خود در همین پایگاه های مشخص ایجاد کند.

وی افزود که هدف دوم آمریکایی ها برای دور نگه داشتن خود از هرگونه حملات تلافی جویانه گروه های مقاومت در پاسخ به تجاوزات احتمالی آینده آمریکا خواهد بود، هرچند همین مسأله بیانگر اهداف خطرناک واشنگتن در مرحله پیش رو خواهد بود.

سخنان علیوی درحالی مطرح می شود که ائتلاف بین المللی علیه داعش دیروز یکشنبه نیز از خروج نیروهای خود از پایگاه کی 1 کرکوک در شمال عراق و واگذاری تجهیزات آن به نیروهای امنیتی دولت بغداد خبر داد.

در همین حال نیروهای ائتلاف بین المللی در چند روز گذشته پایگاه های القیاره در شمال و القائم در غرب عراق را ترک کردند.

کارگروه مشترک ائتلاف بین المللی مدعی شده است خروج این نیروها هیچ ارتباطی با حمله های اخیر موشکی و راکتی به پایگاه های ائتلاف در عراق ندارد.

مجلس عراق پنجم ژانویه گذشته (15 دی ماه 98) در نشستی فوق العاده با حضور عادل عبدالمهدی به خروج اشغالگران از این کشور رای داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 344

به "خبرنگاران نماینده مجلس عراق خروج نیروهای آمریکایی را مانور خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده مجلس عراق خروج نیروهای آمریکایی را مانور خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید