خبر جدید برای متقاضیان مسکن ملی ، واحدها کی تحویل داده می گردد؟

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران، وزیر راه و شهرسازی از واگذاری 510 هزار واحد مسکونی به ترتیب از فروردین و ماه های آینده سال جاری به متقاضیان اطلاع داد.

خبر جدید برای متقاضیان مسکن ملی ، واحدها کی تحویل داده می گردد؟

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش از صدا و سیما، محمد اسلامی در حاشیه نشست امروز هیئت دولت با اشاره به شعار امسال گفت: از سال گذشته با چند اقدام کوشش کردیم رویکرد جریان پایدار فراوری مسکن در کشور برقرار گردد و ازجمله جامعه هدف متقاضیان را شناسایی کردیم که این افراد تشکیل پرونده دادند و برای آن ها حساب بانکی افتتاح شد.

وی اضافه نمود: تا انتها سال گذشته همچنین ثبت نام از متقاضیان ساکن شهرهایی که پیش تر نام نویسی نشده بودند، انجام شد و همچنین زمین های مناسب و مطلوب زندگی شهری به میزان کافی در محدوده شهرها انتخاب و تخصیص داده شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: عملیات ساخت و سازهایی که قرار بود توسط مردم و انبوه سازان اجرا گردد اجرایی شده است و عملیات ساخت 510 هزار واحد مسکونی که از سال قبل و حتی سال 98 شروع شده بود نیز از فروردین و ماه های آینده به ترتیب شاهد تحویل این خانه ها به مردم خواهیم بود.

اسلامی با بیان اینکه امسال نیز گام مؤثر دیگری برای هماهنگی و تسهیل گری ساخت و ساز مسکن برخواهیم داشت اضافه نمود: با برطرف موانع درباره مجوز و پروانه ساخت شهرداری ها و تسهیلاتی که بانک ها باید پرداخت نمایند با همکاری وزارت کشور، بانک مرکزی و وزارت امور مالی و دارایی موانع فوری تر برداشته گردد و جریان فراوری مسکن در کشور شتاب گیرد.

شروع اجرای مالیات بر خانه های خالی در امسال

وزیر راه و شهرسازی همچنین در مورد مالیات خانه های خالی نیز گفت: سال گذشته اطلاعات یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال و با هدف کنترل قیمت مسکن، سامانه جامع املاک و اسکان راه اندازی شد.

وی اضافه نمود: در اجرای قانون جدید مجلس شورای اسلامی، از 19 فروردین هر ایرانی که دارای واحد مسکونی است، مکلف است با مراجعه به سامانه جامع املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خود را وارد کند و با شناسایی واحدهای مسکونی خالی، این واحدها مکلف می شوند یا اجاره داده شوند و یا به فروش برسند که این امر موجب توسعه عرضه مسکن و کاهش تلاطمات این بازار خواهد شد ضمن اینکه با مالیات سنگینی که بر خانه های خالی وضع می گردد، پول های سرمایه گذاری و سوداگری از بازار مسکن فاصله می گیرد و فقط پول های متقاضیان واقعی و مصرف نمایندگان در بازار باقی خواهد ماند.

اسلامی تأکید کرد: هدف قانون مصوب مجلس اساساً این است که بخش سوداگری از بازار مسکن فاصله بگیرد.

منبع: فرارو

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1003

به "خبر جدید برای متقاضیان مسکن ملی ، واحدها کی تحویل داده می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر جدید برای متقاضیان مسکن ملی ، واحدها کی تحویل داده می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید