خرید تضمینی گندم در کشور شروع شد، قیمت خرید تضمینی 4 هزار تومان خبرنگاران

به گزارش مجله چایی، شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم در مناطق جنوبی کشور و در استان های فارس و کرمان شروع شد.

خرید تضمینی گندم در کشور شروع شد، قیمت خرید تضمینی 4 هزار تومان خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، در شروعین روزهای سال، 10 محموله گندم به وزن 81 تن تحویل مراکز خرید در شهرستان های لامرد و قلعه گنج شد.

برپایه این گزارش، از نیمه دوم فروردین ماه امسال، خرید تضمینی گندم علاوه بر استان های فارس و کرمان، در استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر نیز شروع و به دنبال آن در سایر استان ها نیز عملیات خرید تضمینی انجام خواهد شد.

شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام اینکه برآورد اولیه از خرید تضمینی گندم در امسال بیش از 9 میلیون تن است، قیمت مصوب خرید تضمینی گندم را چهار هزار تومان برای هر کیلوگرم بیان کرد.

برپایه این گزارش، امسال بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، 6 میلیون و 152 هزار هکتار زمین زراعی زیر کشت گندم رفته که نسبت به سال گذشته کشت این محصول 2.3 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، در سال 99 مقدار خرید تضمینی گندم از کشاورزان 31 استان به هشت میلیون و 200 هزار تن رسید که ارزش ریالی گندم های خریداری شده بیش از 208 هزار و 700 میلیارد ریال بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1025

به "خرید تضمینی گندم در کشور شروع شد، قیمت خرید تضمینی 4 هزار تومان خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید تضمینی گندم در کشور شروع شد، قیمت خرید تضمینی 4 هزار تومان خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید