خسارت 152 میلیارد ریالی تگرگ به باغ های میاندوآب

به گزارش مجله چایی، مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: این بارش ها 152 میلیارد ریال به باغ های میوه این شهرستان خسارت وارد نموده است.

خسارت 152 میلیارد ریالی تگرگ به باغ های میاندوآب

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی دیانتی، مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در استان آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از آنالیز های میدانی و کارشناسی تعیین شد که 20 تا 60 درصد از باغ های میوه هسته دار این شهرستان دچار خسارت شده است.

وی بیان نمود: یک هزار و 260 هکتار از باغ های هسته دار میاندوآب شامل آلو، هلو، شلیل، بادام و زردآلو با پیش بینی فراوری حدود 10 هزار تُن محصول بر اثر بارش تگرک دچار خسارت شده است.

دیانتی اضافه نمود: خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همیشه مقوله پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت نموده است که نمونه شاخص آن سرمازدگی سال قبل و خسارت آن بر باغداران بود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اضافه نمود: کشاورزان این شهرستان برای اطمینان خاطر و جلوگیری از خسارات احتمالی، نسبت به بیمه محصول های زراعی و باغی خود باید اقدام نمایند.

میاندوآب دارای 82 هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل 52 هزار هکتار اراضی آبی و 30 هزار هکتار اراضی دیم است که سالانه بیش از 50 نوع محصول زراعی و باغی نزدیک به 950 هزار تُن از این اراضی فراوری می گردد.

بارش باران که گاهی با تگرگ شدید همراه است طی روزهای گذشته آذربایجان غربی را فرا گرفته و در بعضی موارد موجب بروز سیلاب و خسارت به اراضی کشاورزی و باغ های این استان شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 264

به "خسارت 152 میلیارد ریالی تگرگ به باغ های میاندوآب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 152 میلیارد ریالی تگرگ به باغ های میاندوآب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید