عایدی عجیب بچه ها کار خیابانی ؛ ماهیانه 50 میلیون تومان؟ ، واکنش مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران

به گزارش مجله چایی، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران گفت: خانواده های نیازمندی داریم که پس از رفع شدن نیازشان، دیگر فرزندشان را برای کار به خیابان نمی فرستند اما از آن سو خانواده هایی هم هستند که بچه ها زیادی در خیابان دارند و درآمدهای بالایی همانند ماهی 50 میلیون تومان به دست می آورند.

عایدی عجیب بچه ها کار خیابانی ؛ ماهیانه 50 میلیون تومان؟ ، واکنش مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران

به گزارش خبرنگاران، احمد احمدی صدر در حاشیه برگزاری مراسم هفته ملی کودک که با حضور 1000 کودک در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار گردید، در تشریح روند ساماندهی بچه ها کار و خیابان، گفت: ساماندهی بچه ها چند مولفه دارد که یکی از آنها ساماندهی موضوع ورود بچه ها اتباع خارجی به شهر تهران است. از سوی دیگر مقابله با سرشبکه هایی که بچه ها را استثمار می نمایند و قانون نیز در خصوص این موضوع به روشنی اظهار نظر نموده است.

چکیده صحبت های مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران را در ادامه می خوانید:

* طرح ساماندهی به معنای اینکه این بچه ها از سطح شهر جمع آوری شوند و دوباره در یک سیکلی به چهارراه های شهر برگردند، کار درستی نیست. بی تردید کار درست این است که به شخصیت این بچه ها توجه کنیم. آنها افرادی هستند که می توانند برای کشور مثمر ثمر باشند و افتخار بیافرینند. بر همین اساس ما طرح ساماندهی که حدود 32 مرحله صورت گرفته است را شروع نکردیم. چرا که اعتقاد داریم اجرای چنین طرحی جوابگو نیست. معتقدیم باید به استعدادهای آنها همانند بچه ها خانواده خود توجه کنیم و در این راستا باید از ظرفیت های موجود در شهر تهران بهره بگیریم.

* اولویت ما مشاوره با این بچه ها است و در مرحله بعد تذکر به والدین و متولیانی که این بچه ها را به کار اجباری می گمارند، خواهیم داشت. ما موضوع آموزش و حرفه و فن را نیز برای آنها پیگیری خواهیم کرد.

* خانواده های نیازمندی داریم که پس از رفع شدن نیازشان، دیگر فرزندشان را برای کار به خیابان نمی فرستند اما از آن سو خانواده هایی هم هستند که بچه ها زیادی در خیابان دارند و درآمدهای بالایی همانند ماهی 50 میلیون تومان به دست می آورند که در حقیقت استثمار آن کودک است.

* بیش از 30 مدرسه ویژه بچه ها کار بهره برداری شده که کافی نیست. باید تمام این مدارس به مراکز استعدادیابی تبدیل شوند و دستگاه های حمایتی همانند بهزیستی و کمیته امداد از خانواده ها حمایت نمایند.

*راه چاره عاری شدن خیابان ها از این بچه ها، توجه، شناخت و استعدادیابی این بچه ها است و البته همزمان باید مقابله با سرشاخه ها و جلوگیری از ورود بچه ها اتباع خارجی و مهاجرت های مرتبط با این موضوع هم باید دنبال گردد. امیدواریم تا سرانجام امسال شاهد بروز اتفاقات نو در این حوزه باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1604

به "عایدی عجیب بچه ها کار خیابانی ؛ ماهیانه 50 میلیون تومان؟ ، واکنش مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عایدی عجیب بچه ها کار خیابانی ؛ ماهیانه 50 میلیون تومان؟ ، واکنش مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید