دیدنی ترین جاذبه های برن سوئیس

به گزارش مجله چایی، سوئیس یکی از زیباترین و بهترین کشورها برای زندگی است و پایتخت منحصر به فرد آن، شهر برن است که جاذبه های شگفت انگیزی دارد. شهر برن ، مقصدی پر جاذبه است و دیدنی هایی که دارد، سفری شگفت انگیز و خاطره ساز را رقم می زند. شهر برن سوئیس با هر نوع سلیقه ای سازگار است. اگر اهل علم و دانش هستید، می توانید روی دیدنی های این شهر حساب کنید. اگر دلتان هیجان می خواهد باز هم می توانید برن را انتخاب کنید. برن، شهر مردم شاد زیست است و طبیعتی شگفت انگیز دارد.

دیدنی ترین جاذبه های برن سوئیس

ساختمان زنتروم پائول کلی

در نگاه اول، این ساختمان شگفت زده تان می نماید. Zentrum Paul Klee تنها یک ساختمان مواج با معماری شگفت انگیز نیست. با این که می توان ساعت ها درباره سبک معماری خاصی که در این ساختمان به کار رفته است صحبت کرد اما اصل ماجرا، به داخل ساختمان برمی گردد. ساختمان زنتروم، مجموعه ای از آثار شگفت انگیز پائول کلی هنرمند نقاش سوئیسی-آلمانی را در دو طبقه عظیم، جای داده است. این نقاش، در سبک نقاشی سورئالیسم، کوبیسم، اکپرسیونیسم آثار خود را خلق نموده است.

تپه گورتن

Gurten یکی از زیباترین بخش های شهر برن است. گورتن محلی برای آرامش سوئیسی ها است. مردمی که در سوئیس زندگی می نمایند، گورتن را آرامبخش ترین منطقه پایتخت کشور خود می دانند. گورتن، در نزدیکی برن واقع شده است و چشم انداز زیبایی از شهر برن را نمایش می دهد. برای رفتن به تپه گورتن کافی است از گورتن بان بهره ببرید. واگنی که در 5 دقیقه، مسافرین خود را به بالای تپه می رساند و شما را با تصویر پانوراما از شهر، به حال خود رها می نماید.

خانه انیشتین

علاقه مندان به علم، به ویژه فیزیکدان ها، با تماشای خانه انیشتین به وجد می آیند. انیشتین، در سال های 1903 تا 1905 در کرامگاسه که مرکز برن است، با همسر و پسر خود زندگی می نموده است. خانه انیشتین در این منطقه قرار گرفته است. این خانه، زمانی که انیشتین، مقالات فیزیکی خاصی را ارائه داد، میزبان آن ها بوده است. تماشای دکوراسیون دست نخورده این خانه، بی شک، لذت بخش است. مبلمان هایی که در سال 1905 توسط انیشتین و خانواده اش مورد استفاده قرار می گرفته است، اتاق هایی که در این خانه وجود دارد و … همگی از جذابیت های تماشای این جاذبه دیدنی است.

موزه تاریخی برن

موزه تاریخی برن، موزه ای شگفت انگیز و منحصر به فرد از دوران ماقبل از تاریخ است. این موزه، یکی از عظیمترین موزه های سوییس است که ریشه های باستانی دارد. در این موزه، بخشی از هدایای انیشتین نیز قرار گرفته است. از طرفی آثار تاریخی که متعلق به قرن های شانزدهم تا هجدهم هستند، یکی از بخش های بی نظیر و جالب توجه را در موزه برن، ایجاد نموده است. به هیچ عنوان نقش نگاره های بورگاندی را از دست ندهید.

کاخ فدرال

کاخ فدرال، یکی از کاخ های سیاسی در سوئیس است که در آن جلسات مربوط به شورای فدرال و مجلس برگزار می گردد. این کاخ در قرن نوزدهم بنا شده است و جزو اولین مقر دموکراسی های مدرن دنیا است. این کاخ عظیم، در زمان هایی که میزبان جلسات سیاسی نیست، برای بازدید عموم آزاد است. کاخ فدرال امروزه یکی از مهمترین مکان های شهر برن شده است و شاید بتوان گفت، نماد پایتخت سوئیس است.

گودال خرس

اگر دلتان می خواهد خرس هایی را ببینید که در آب ها، بازی می نمایند و برای خودشان، زندگی ایده آل فراهم نموده اند، به گودال خرس ها بروید. در این گودال ها که در قرن شانزدهم پایه گذاری شده است، تعداد زیادی از خرس ها را می بینید که در این زیستگاه، عظیم شده اند. دانشمندان عظیم و افراد مشهوری همچون انیشتین و لنین، از این حیوانات بازدید نموده اند.

باغ رز

Rosengarten را نباید در سفر به برن از دست بدهید. تماشای رزن گارتن، یکی از شگفت انگیزترین بخش های سفر به برن است. تصور کنید بیش از 200 گونه گل رز را در محیطی شگفت انگیز ببینید. دلتان نمی خواهد در این باغ شگفت انگیز، یک فنجان قهوه یا یک غذای دلچسب میل کنید؟ می توانید در باغ رز برن، به رستوران معروفی که در میان گل ها قرار گرفته است مراجعه کنید و یک روز خاطره انگیز را با صرف یک غذای سوئیسی، به ذهن خود بسپارید.

کلیسای برن مینستر

با این که کلیسای جامع برن، در قرن پانزدهم ساخته شده است اما تکمیل این کلیسا به سال 1893 باز می گردد. این بنای دیدنی، بلندترین سازه در تمام سوئیس است. از همه بخش های برن، می توانید کلیسای جامع برن را مشاهده کنید. چشم اندازی که از نمای بیرونی این کلیسا مشاهده می کنید، شگفت انگیز است. کلیسای برن به سبک گوتیک ساخته شده است و بر تمام شهر، اشراف دارد.

شهر قدیمی برن

کوچه های سنگفرش شده و ساختمان های سیمانی که در طی 500 سال، اندک تغییراتی را به خود دیده اند، از شاخص ترین جاذبه های شهر برن هستند. شهر برن، با توجه به ساختاری که دارد، مرزی بین طبیعت و تاریخ کشیده است. رودخانه ای که شهر قدیمی برن را احاطه می نماید، چشم انداز فوق العاده ای به این شهر بخشیده است. تماشای شهر قدیمی برن را به هیچ عنوان از دست ندهید.

منبع: سفرمی
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 510

به "دیدنی ترین جاذبه های برن سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی ترین جاذبه های برن سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید