روسیه فضانوردان را ارزانتر به فضا می برد

به گزارش مجله چایی، رئیس سازمان فضایی روسیه معتقد است عملیات ارسال فضانوردان به فضا با کپسول و موشک سایوز ارزانتر از کپسول اسپیس ایکس است.

روسیه فضانوردان را ارزانتر به فضا می برد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از تاس، دیمیتری راگوزین رئیس سازمان فضایی روسیه(روسکاسموس) معتقد است ارسال فضانوردان به مدار زمین با موشک های روسی ارزانتر از آمریکایی است. زیرا روسیه از موشک های میان برد استفاده می نماید.

راگوزین درمقاله ای که در نشریه فوربس روسیه منتشر شده، نوشته است: کپسول های Soyuz-MS از طریق موشک های سایوز2.1a به فضا پرتاب می شوند. این یک موشک میان برد است به همین دلیل هزینه پرتاب فضانوردان در روسیه بسیار کمتر از آمریکا است.

مدیر سازمان فضایی روسیه اشاره نموده که هرچند آمریکایی ها ادعا می نمایند هزینه 55 میلیارد دلاری رزرو یک جایگاه در کپسول کرودراگون اسپیس ایکس بسیار کمتر از بهای 90 میلیونی در کپسول سایوز روسیه است، اما آنها هزینه سرویس های پرتاب و عملیات را (که با توجه به بازار معین شده) را اشتباه تعبیر نموده اند.

او در این مقاله نوشته است: در این خصوص معتقدم بدون توجه به ادعاهای رقبا، عملیات ارسال فضانورد به فضا با کپسول سایوز و موشک سایوز2.1a همچنان بی رقیب است.

این درحالی است که در 30 ماه می 2020، کپسول کرو دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس 2 فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی برد. این نخستین عملیات ارسال فضانوردان به فضا از خاک آمریکا پس از 10 سال بود.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 507

به "روسیه فضانوردان را ارزانتر به فضا می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه فضانوردان را ارزانتر به فضا می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید