روشی نوین برای استخراج صنعتی مس در پارک علم و فناوری البرز ارائه شد

به گزارش مجله چایی، فناوران پارک علم و فناوری البرز پیروز شدند روشی نوین برای استخراج صنعتی مس را برای اولین بار در جهان ارائه دهند.

روشی نوین برای استخراج صنعتی مس در پارک علم و فناوری البرز ارائه شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، فناوران پارک علم و فناوری البرز پیروز شدند روشی نوین برای استخراج صنعتی مس ارائه دهند.

این روش برای اولین بار در جهان مورد استفاده قرار گرفته و طی آن پژوهشگران توانستند کاتد مس از کنسانتره مس اکسیدی فراوری نمایند. البته هدف نهایی این شرکت، فراوری صنعتی ایزوتوپ مس است که در مقیاس آزمایشگاهی با پیروزیت به وقوع پیوسته است.

مزیت روش فراوری کاتد مس از کنسانتره مس اکسیدی این است که هزینه کمتری نسبت به روش های پیشین دارد و در صورت اجرای صحیح، ظرفیت فراوری بالاتری دارد. البته انتقاداتی نیز به این روش مطرح شده که براساس آن فراوری سمنت (کنسانتره مس 50 تا 90 درصد) به جای کاتد است. با این حال این روش توسعه یافته دوستدار محیط زیست است و مسائل زیست محیطی عملیات ذوب را ندارد. همچنین با جایگزینی فرآیند های هیدرومتالورژیکی به جای ذوب نه تنها هزینه های عملیاتی کم می گردد، بلکه فرآیند های ذوب نیازمند تجهیزات پرهزینه با سرمایه گذاری اولیه هستند که برای واحد های کوچک مقیاس به صرفه نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1038

به "روشی نوین برای استخراج صنعتی مس در پارک علم و فناوری البرز ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشی نوین برای استخراج صنعتی مس در پارک علم و فناوری البرز ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید