رونمایی از دستاورد علمی دانشجویان دانشگاه سلمان کازرون

به گزارش مجله چایی، خبرنگاران/فارس همزمان با روز پرستار و با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان کارون از دستگاه پالس اکسیمتر و دستگاه ضدعفونی کننده تولید شده توسط دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی این شهرستان رونمایی شد.

رونمایی از دستاورد علمی دانشجویان دانشگاه سلمان کازرون

رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون یکشنبه 30 آذرماه درآیین رونمایی از این دو دستگاه که زیر نظر اساتید مجرب این دانشگاه و با مدیریت گروه ارتباط با صنعت حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه تولید شده است، گفت: گام برداشته شده از سوی این دانشجویان، گامی عالی و بزرگ برای ترقی تجهیزات پزشکی است.

دکتر بندر برامکی اضافه کرد: دستگاه پالس اکسیمتر، یکی از اولین ابزارهای کاری در معاینه بیماران است و دانشجویان دانشگاه سلمان فارسی کازرون پیروز به تولید چنین دستگاهی شده اند.

او بیان اینکه ساخت این دو دستگاه در حوزه تشخیص و پیشگیری از بیماری کرونا امیدواری های فراوانی را برای ما به وجود آورده است، ضمن قدردانی از تلاش های علمی مجموعه اساتید و دانشجویان این دانشگاه، آمادگی خود را برای همکاری با این دانشجویان و سایر دانشجویان دیگری که در حوزه های پزشکی و درمانی مشغول به فعالیت های مختلف علمی هستند، خاطرنشان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون گفت: رویشی که در این دانشجویان آغاز شده است نوید دهنده افق های تازه ای در برابر ما است و امیدوارم این فرایند همچنان ادامه یابد و در آینده شاهد دستاوردهای دیگر این دانشجویان مستعد باشیم.

غریب فاضل نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز ضمن تقدیر از این دانشجویان و همچنین تجلیل از تلاش های علمی اساتید و اعضا هیئت علمی متعهد این دانشگاه، حمایت از فعالیت های علمی دانشجویی به ویژه در راستای ارائه خدمات علمی به جامعه را از رویکردهای اصلی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برشمرد و گفت: این دانشگاه به واسطه حضور اساتید مجرب و دانشجویان مستعد و توانمند، ظرفیت بسیار مناسبی را برای ارائه خدمات مختلف علمی به جامعه دارد. امیدوارم با برنامه ریزی ها و ریل گذاری هایی که برای تقویت این ظرفیت ها مهیا کرده ایم، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این استعدادها باشیم.

او همچنین ورود به حوزه های کارآفرینی و تلاش برای تجاری سازی دستاوردهای علمی دانشجویان را از دیگر رویکردهای پیش روی این دانشگاه برشمرد و ابراز امیدواری کرد با ظرفیت سازی های اجرا شده بتوان در این خصوص نیز شاهد تحقق دستاوردهای دیگری بود.

بهرامی، مدیر گروه ارتباط با صنعت دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز گفت: زمینه های علمی لازم برای تولید انبوه این دستگاه ها وجود دارد و تیم دانشجویی تولید کننده این دستگاه ها آمادگی دارد که دستگاه پالس اکسیمتر و همچنین دستگاه ضدعفونی کننده تولید شده را با قیمت های به مراتب کمتر و با کیفیت های بسیار مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 842

به "رونمایی از دستاورد علمی دانشجویان دانشگاه سلمان کازرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از دستاورد علمی دانشجویان دانشگاه سلمان کازرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید