سفیر آلمان در روسیه: تحریم های آمریکا علیه نورد استریم 2 غیرقانونی است

به گزارش مجله چایی، سفیر آلمان در روسیه تحریم های آمریکا علیه پروژه انتقال گاز نورد استریم 2 را غیرقانونی دانست و گفت، این تحریم ها موضع آلمان را تغییر نمی دهند.

سفیر آلمان در روسیه: تحریم های آمریکا علیه نورد استریم 2 غیرقانونی است

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گیزا آندریاس ون گیر روز شنبه تحریم های آمریکا علیه پروژه نورد استریم 2 را مغایر قوانین بین المللی دانست.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، آندریاس ضمن سخنرانی در نشست مالی سنت پترزبورگ گفت، آلمان موضع خود را در قبال این پروژه انتقال گاز تغییر نخواهد داد.

سفیر آلمان در روسیه اضافه نمود: در این لحظه، مذاکرات مهمی میان آمریکایی ها و دولت آلمان در جریان است که مسئله نورد استریم 2 را در بر می گیرد، اما موضع در این خصوص روشن است و تغییر نخواهد کرد.

آندریاس در شرح مواضع آلمان گفت: اعتقاد داریم که مسئله امنیت تأمین انرژی اروپا همچون سیاست های تأمین انرژی اروپا باید فقط از سوی اروپایی ها و نه کشورهای خارجی معین گردد.

او درباره تحریم های آمریکا در این زمینه گفت: درخصوص تحریم ها موضع ما این است که چنین ابزارهایی -تحریم های خارجی- مناسب نبوده و مغایر قوانین بین المللی است.

دولت آمریکا از شروع پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان، با آن مخالفت نموده و مدعی است این خط لوله تهدیدی برای امنیت اروپا است و به همین بهانه تحریم هایی را علیه شرکت های دخیل در این پروژه وضع کرد.

ماه گذشته میلادی، واشنگتن سیزده کشتی و سه شرکت روس را در ارتباط با پروژه نورد استریم 2 به فهرست تحریم ها اضافه نمود. پیش از آن هم آمریکایی ها یک شرکت سوییسی کاشت لوله گاز را مورد تحریم قرار داده بودند که موجب تأخیر در پیشرفت این پروژه شد.

ولادیمیر پوتین روز گذشته (آدینه) ضمن سخنرانی در این نشست، با اعلام اتمام مرحله اول این پروژه گفت، نورد استریم 2 توانست بر فشارهای واشنگتن غلبه کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1179

به "سفیر آلمان در روسیه: تحریم های آمریکا علیه نورد استریم 2 غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر آلمان در روسیه: تحریم های آمریکا علیه نورد استریم 2 غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید