انتقاد وزارت خارجه روسیه از واکنش آمریکا به نورد استریم 2

به گزارش مجله چایی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، خواسته سفارت آمریکا در برلین مبنی بر اعلام مهلت قانونی برای ساخت خط لوله گاز نورد استریم 2، یک عمل سیاسی متجاوزانه است.

انتقاد وزارت خارجه روسیه از واکنش آمریکا به نورد استریم 2

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا در فیسبوک نوشت: فرقی نمی نماید کی یا کجا باشد، فرقی نمی نماید چه توافق نامه هایی آن را قانونی نموده باشند، یک خط لوله روسی دهه هاست واکنش یکسانی را از سمت آمریکا برانگیخته است و آن تجاوز سیاسی و مقاومت غیرقانونی است.

زاخارووا به بیانیه رابین کوینویل، سفیر آمریکا در آلمان اشاره نمود که گفته بود نورد استریم 2، ابزار سیاسی مورد استفاده کرملین برای دور زدن اوکراین و تقسیم اروپا است. این دیپلمات روس یادآور شد که در 5 مارس 2014، واشنگتن تایمز مقاله ای با این عنوان منتشر نموده که دولت ریگان هشدار داد خط لوله روسی از میان اوکراین، غرب را ضعیف می نماید.

وی ادامه داد: در این مقاله آمده در تذکاریه ای به کاخ سفید در ژوئیه 1981، مشاوران دولت رونالد ریگان خواهان مخالفت با خط لوله جدیدی از مناطق غنی از نفت و گاز روسیه به اروپا شدند و هشدار دادند که این خط لوله دست برتر غرب را ضعیف می نماید. بنابراین یک دوگانگی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 819

به "انتقاد وزارت خارجه روسیه از واکنش آمریکا به نورد استریم 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد وزارت خارجه روسیه از واکنش آمریکا به نورد استریم 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید