سلطان ماهی خزری

به گزارش مجله چایی، شهرستان مرزی بندر آستارا یکی از قطب های پرورش انواع ماهیان خاویاری در سطح کشور است که در شمال غربی استان گیلان و در حاشیه دریای خزر واقع شده است.

سلطان ماهی خزری

یکی از بزرگترین مراکز پرورش ماهیان خاویاری در این شهرستان مرزنشین شمال ایران که مشرف به کوه و دریای خزر میباشد، در روستای قره سوی بخش لوندویل شهرستان آستارا قرار گرفته است.

در این مرکز ماهیان خاویاری که گونه های ارزشمند دریای خزر هستند و به سلطان ماهی خزری معروفیت دارند با انواع مختلف تاس ماهیان شامل فیل ماهی، قره برون، اوزون برون، چالباش، ستره و سیبری با استفاده از تکنولوژی روز و ابزار ها و شیوه های نوین و دانش بنیان نگهداری و پرورش یافته و گوشت و خاویار آن به بازار های داخلی و خارجی صادر می شوند.

در مرکز پرورش ماهیان خاویاری آستارا از استخر های مختلف پرورش ماهی و بعلاوه استخر رسوب گیر به مقدار های دایره ای، هشت ضلعی و مستطیلی به متراژ کوچک و بزرگ استفاده می گردد و منبع اصلی آب استخر ها نیز دریای خزر است که به استخر های مرکز لوله کشی شده است.

پرورش ماهیان خاویاری با استفاده از آب دریا جدا از صادرات به منظور جلوگیری از صید بی رویه این گونه ماهیان با ارزش، یاری بسیار زیادی در بازسازی ذخایر این گنجینه زنده خزری است.

گوشت و بعلاوه خاویار تولیدی در آستارا به علت استفاده از آب دریای خزر بالاترین کیفیت را دارد و در بازار های جهانی از مقبولیت ویژه ای برخوردار است و در این شهرستان به آبزی پروری به عنوان یک ظرفیت مهم مالی نگاه شده و از توسعه آن مطابق با استاندارد های لازم حمایت می گردد.

عکاس: مهدی حسین نژادی/ مقدار

منبع: فرارو
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1391

به "سلطان ماهی خزری" امتیاز دهید

1 کاربر به "سلطان ماهی خزری" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطان ماهی خزری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید