سه سال اخیر 12 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است

به گزارش مجله چایی، معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی از پرداخت 12 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان طی سه سال اخیر اطلاع داد.

سه سال اخیر 12 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، علی ناظمی، معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در جلسه امضای تفاهم نامه چهارجانبه صندوق نوآوری، دانشگاه خوارزمی، پارک علم و فناوری البرز و صندوق پژوهش و فناوری البرز، گفت: صندوق نوآوری چهار ماموریت اصلی سرمایه گذاری، توانمندسازی، ضمانت نامه و ارائه تسهیلات را در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان برعهده دارد و در راستای تامین اقتصادی حوزه نوآوری کشور فعالیت می نماید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور بالغ بر 6400 شرکت است که این تعداد در سال 92 کمتر از 50 شرکت بود. این شرکت ها از دل دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها بیرون آمده و تشکیل شده اند.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص فعالیت این صندوق اظهار کرد: فعالیت صندوق تا سال 97 بسیار محدود بوده، اما طی سه سال اخیر در بخش تسهیلات و سایر بخش ها از جهش فوق العاده ای برخوردار بوده است.

وی در ادامه با اشاره به خدمت ضمانت نامه صندوق نوآوری به شرکت های دانش بنیان اعلام نمود: صندوق نوآوری حوزه ضمانت نامه را به عنوان ابزار توسعه بازار شرکت های دانش بنیان از سال 97 در دستور کار خود قرار داده و تا به امروز 2700 ضمانت نامه را با رقمی حدود 6 هزار میلیارد تومان صادر نموده است.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های این صندوق، ارتقای جایگاه صندوق های پژوهش و فناوری و یاری به توسعه این صندوق ها بوده است، گفت: در حال حاضر 65 صندوق پژوهش و فناوری در کشور فعالیت می نمایند و تا به امروز حدود 3 هزار میلیارد تومان خط اعتباری به این صندوق ها تخصیص داده ایم تا بتوانند با استفاده از این خط اعتباری به اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان بپردازند.

ناظمی ادامه داد: صندوق نوآوری در بخش سرمایه گذاری نیز حدود 850 میلیارد تومان خط اعتباری به صندوق های پژوهش و فناوری جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه جغرافیایی خود اعطا نموده است.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی بعلاوه در حوزه طرح های کلان ملی و سایر حوزه ها به منظور توسعه فعالیت ها به صورت عمودی در زنجیره های مختلف کشور از امنیت نرم گرفته تا آب، محیط زیست، سلامت، حمل و نقل و مواد پیشرفته مشارکت نموده است، بیان نمود: ما از یک دفتر تقویم ملی برخورداریم و کوشش می کنیم تا با مشارکت در اجرای طرح های ملی، تاثیرگذاری خود را داشته باشیم. تا به امروز نیز 154 طرح کلان ملی در کمیته ویژه این موضوع در صندوق نوآوری آنالیز شده که از این تعداد 104 طرح مصوب شده و به مرحله عقد قرارداد جهت حمایت از زنجیره های تعیین رسیده است.

معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: از سال 97 حوزه سرمایه گذاری در صندوق نوآوری شکل گرفته است. مجموع سرمایه گذاری صندوق نوآوری با سایر صندوق های سرمایه گذاری حدود 3 هزار میلیارد تومان بوده است که توانسته عملکرد خوبی را از خود به جا گذارد.

ناظمی توضیح داد: سعی کردیم در حوزه سرمایه گذاری، صندوق های تخصصی در حوزه های بلاک چین، پلتفرم، فین تک، کشاورزی و زیست فناوری را راه اندازی کنیم تا صاحبان ایده بتوانند به این صندوق ها مراجعه و منابع اقتصادی خود را از این صندوق ها دریافت نمایند.

وی در ادامه به خدمت تازه صندوق نوآوری با عنوان تامین اقتصادی جمعی اشاره نمود و اضافه کرد: صندوق طی چند ماه گذشته بر روش تامین اقتصادی جمعی تمرکز نموده که اگر یک نفر از یک ایده برخوردار باشد آن ایده را در قالب پلتفرم معرفی می کنیم و همه مردم می توانند از 500 هزار تومان به بالا در طرح موردنظر مشارکت نمایند. معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: در روش تامین اقتصادی جمعی 100 درصد مبلغ اصل پول مردم از سوی صندوق نوآوری بیمه می گردد و مردم فقط در ریسک طرح مشارکت دارند و سود آن نیز در حدود 60 درصد است که این روش با پخش مسابقه ای با عنوان کارویا که طی روز های دوشنبه و سه شنبه هر هفته از شبکه یک سیما پخش می گردد، اجرایی شده که بعد از معرفی طرح ها، مردم می توانند در آن سرمایه گذاری نمایند.

وی توضیح داد: هفته گذشته در قسمت اول و دوم مسابقه کارویا 5 میلیارد تومان جذب سرمایه از سوی مردم داشتیم و در هفته جاری نیز طرح 4 میلیارد تومانی را خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1396

به "سه سال اخیر 12 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه سال اخیر 12 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید