طرز تهیه اسموتی انبه تابستانی با شیر و بستنی بهتر از کافی شاپ

به گزارش مجله چایی، از میان میوه های مخصوص فصل تابستان، انبه پرخاصیت ترین آن ها است. با انبه می توان خوشمزه ترین دسرها و نوشیدنی ها را تهیه کرد. در این مطلب کتاب کاله چهار روش مختلف برای طرز تهیه اسموتی انبه خوشمزه و خاص را با هم می خوانیم که همه اعضای خانواده عاشق آن ها خواهند شد. در تمامی این دستورها قرار است انبه را به همراه شیر و بستنی مخلوط کنیم تا یک نوشیدنی خنک و تابستانی را آماده کنیم. این سری از اسموتی های انبه پرکالری و شیرین هستند اما اگر قصد دارید وزن خود را کم کنید، طرز تهیه 15 اسموتی لاغرکننده را در مطالب قبلی کتاب کاله بخوانید.

طرز تهیه اسموتی انبه تابستانی با شیر و بستنی بهتر از کافی شاپ

مواد لازم برای اسموتی انبه با شیر و بستنی

  • انبه 1 عدد
  • شیر 1 پیمانه
  • بستنی وانیلی 1 پیمانه
  • عصاره وانیل (به دلخواه) 1/4 قاشق چایخوری
  • خامه زده شده (به دلخواه برای تزئین) به اندازه لازم

طرز تهیه اسموتی انبه با شیر و بستنی

1. آماده کردن مواد لازم

برای درست کردن یک اسموتی خوشمزه انبه، به مواد زیادی احتیاج ندارید اما در نهایت نوشیدنی خوشمزه و بی نظیری را خواهید داشت. در دستورهای مختلف اسموتی آورده شده که حتما میوه را قبل از استفاده داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند اما برای طرز تهیه اسموتی انبه با شیر و بستنی به این کار احتیاجی نیست زیرا قرار است از بستنی استفاده کنیم و بستنی خنکی مورد احتیاج را به نوشیدنی می دهد. به علاوه اگر میوه انبه یخ بزند، طعم و عطر خود را تا کمی از دست می دهد.

2. کندن پوست انبه

برای آماده کردن انبه، ابتدا آن را خوب بشورید و با استفاده از چاقو یک برش افقی روی آن بزنید. هسته میوه را خارج کنید. با چاقو روی گوشت میوه را به قطعات مربعی تقسیم کنید و سپس پوست آن را با استفاده از قاشق یا چاقو به راحتی جدا کنید. گوشت میوه را داخل مخلوط کن بریزید.

3. درست کردن اسموتی

حالا انبه، بستنی، شیر و عصاره وانیل را داخل مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید. حدود 30 ثانیه اجازه دهید مواد با هم مخلوط شوند. دستگاه را خاموش کنید و مواد را در صورت احتیاج با قاشق هم بزنید و دوباره دستگاه را روشن کنید. مواد باید کاملا یک دست شوند و اسموتی به غلظت مناسب برسد. حالا آن را در لیوان ریخته و در صورت دلخواه با اندازهی خامه هم زده، کیوی و انبه خشک شده خانگی آن را تزئین و سرو کنید. میوه خشک سرشار از ویتامین است و ظاهر زیبایی به نوشیدنی شما می دهد. روش های خشک کردن کیوی و روش نگهداری آن را در کتاب کاله بخوانید.

مواد لازم برای اسموتی انبه با شیر نارگیل و بستنی

  • انبه 1 عدد
  • موز 1 عدد میانه
  • شیر نارگیل 1 پیمانه
  • آب لیموترش تازه 1 قاشق چایخوری
  • عسل 2 قاشق چایخوری
  • بستنی انبه به اندازه لازم

طرز تهیه اسموتی انبه با شیر نارگیل و بستنی

1- آماده کردن مواد اولیه

در این دستور از طرز تهیه اسموتی انبه از شیر نارگیل استفاده می کنیم که بسیار مقوی است. در واقع این دستور برای گیاهخواران و افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند مناسب است. شما می توانید شیر نارگیل خانگی را در کمترین زمان ممکن درست کنید. طرز تهیه مرحله به مرحله شیر نارگیل در کتاب کاله در دسترس است.

قبل از آغاز ابتدا باید انبه را خرد کنید و در یک ظرف دردار پلاستیکی داخل فریزر قرار دهید. نیم ساعت تا یک ساعت زمان مناسبی است. همین که انبه کمی سرد گردد کافی است. لازم نیست میوه به صورت کامل یخ بزند. موز را نیز خرد کنید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. موز را حتما پوست کنده و خرد کنید.

2- درست کردن اسموتی

برای مرحله دوم، تمام مواد اسموتی را داخل مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید. مواد اسموتی باید یک دست و نرم شوند. نکته ای که برای طرز تهیه اسموتی انبه با شیر نارگیل بدانید این است که اضافه کردن بستنی به ذائقه و علاقه شما بستگی دارد. استفاده از بستنی طعم دار مانند بستنی انبه و بستنی نارگیل مزه قوی تری به اسموتی می دهد. اگر از اندازه بیشتری بستنی استفاده می کنید، می توانید عسل را حذف کنید تا اسموتی زیاد شیرین نباشد. برای اینکه اسموتی انبه کاملا وگان باشد، می توانید بستنی را حذف کنید. اسموتی باید کمی روان باشد پس اگر غلظت آن خیلی زیاد بود، کمی شیر اضافه کنید و مواد را دوباره مخلوط کنید.

مواد لازم برای اسموتی انبه و موز با شیر بادام و انجیر

  • انبه 1 عدد
  • موز 1 عدد
  • انجیر خشک 8 تا 10 عدد
  • شیر بادام 1/5 پیمانه

طرز تهیه اسموتی انبه و موز با شیر بادام و انجیر

1- آماده کردن میوه ها

سومین دستور برای طرز تهیه اسموتی انبه طعم و بافتی استوایی و متفاوت دارد. در این اسموتی از هیچ ماده شیرین نماینده ای مانند عسل یا شکر استفاده نمی گردد. درواقع برترین گزینه به افرادی است که رژیم غذایی خاصی دارند یا گیاه خوار هستند. اسموتی انبه با انجیر برترین گزینه برای صبحانه است زیرا فیبر زیادی دارد.

ابتدا موز را حلقه حلقه خرد کنید و داخل فریزر قرار دهید تا کمی سرد گردد. انبه را نیز در صورت تمایل می توانید پس از خرد کردن داخل فریزر بگذارید تا کمی یخ بزند. الان در فصل تابستان که انجیر به صورت تازه در دسترس است می توانید از آن بهره ببرید اما اگر انجیر تازه ندارید، حدود 8 تا 10 عدد انجیر خشک را به مدت نیم ساعت در آب جوش خیس کنید تا میوه نرم گردد.

حتی برای این اسموتی می توانید از مربای انجیر خانگی نیز بهره ببرید. طرز تهیه مربا و مارمالاد انجیر حرفه ای را در کتاب کاله بخوانید.

2- تهیه اسموتی

بعد از اینکه میوه ها را آماده کردید، تمام مواد را داخل مخلوط کن بریزید و دستگاه را روشن کنید. اجازه دهید مواد تا موقعی که یک دست نشدند، مخلوط شوند. اگر شیر بادام ندارید یا مزه آن را دوست ندارید، شیرهای گیاهی دیگر را جایگزین کنید. اگر می خواهید یک اسموتی خانگی خوشمزه داشته باشید، می توانید شیر بادام را به صورت خانگی تهیه کنید. طرز تهیه شیر بادام و خواص آن را در مطالب قبلی کتاب کاله بخوانید. زمانی که اسموتی آماده شد آن را داخل لیوان ریخته و همان لحظه سرو کنید.

مواد لازم برای اسموتی انبه و بادام هندی با شیر و بستنی

  • انبه 1 عدد
  • بادام هندی خام 1/4 پیمانه
  • شیر 3/4 پیمانه
  • بستنی به اندازه لازم

طرز تهیه اسموتی انبه و بادام هندی با شیر و بستنی

در آخرین طرز تهیه اسموتی انبه با شیر و بستنی، قرار است از بادام هندی به عنوان یکی از مواد اولیه مقوی و سالم استفاده کنیم. برای درست کردن این اسموتی می توانید از بستنی وانیلی بهره ببرید. اگر می خواهید کالری اسموتی را کم کنید، اندازهی ماست یونانی را جایگزین بستنی کنید.

انبه را به روشی که در ابتدای مطلب گفتیم، خرد کنید و داخل فریزر قرار دهید تا کمی سرد گردد. اگر انبه یخ نزند بهتر است زیرا مزه انبه بیشتر در اسموتی حس می گردد.

بادام هندی دارای اندازه زیادی پروتئین است به همین دلیل اسموتی انبه و بادام هندی گزینه بسیار مناسبی برای بعد از ورزش و فعالیت های بدنی است. میوه انبه نیز سرشار از ویتامین سی است که به تحمل گرمای تابستان یاری می نماید.

برای آماده کردن اسموتی همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا اسموتی یک دست گردد. در نهایت می توانید آن را با کمی بادام هندی و میوه انبه تزئین کنید.

مقدار استفاده از بستنی و شیر به ذائقه خودتان بستگی دارد. اگر اسموتی کمی بافت سفتی داشت، اندازه بیشتری شیر به آن اضافه کنید. اگر ماست را جایگزین بستنی کردید، برای شیرین کردن اسموتی می توانید از 2 قاشق غذاخوری عسل بهره ببرید.

جدول ارزش غذایی اسموتی انبه با شیر و بستنی

اسموتی انبه یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین نوشیدنی های تابستانی است که به علت مزه شیرینی که دارد، تمام اعضای خانواده از آن استقبال می نمایند. میوه انبه به علت ویتامین هایی که دارد به بمب ویتامین معروف است. در ادامه ارزش مواد غذایی موجود در این اسموتی سالم و مقوی را با هم می خوانیم.

اسموتی انبه با شیر و بستنی
کالری260 کیلو کالری
پروتئین5 گرم
کربوهیدرات47 گرم
فیبر4 گرم
چربی10 گرم
چربی غیر اشباع1 گرم
کلسترول29 میلی گرم
سدیم217 میلی گرم
پتاسیم479 میلی گرم
قند42 گرم
ویتامین A2509IU
ویتامین C75 میلی گرم
کلسیم257 میلی گرم
آهن1 میلی گرم
جدول ارزش غذایی اسموتی انبه ساده با شیر و بستنی

سوالات متداول

اسموتی انواع مختلفی دارد و برای درست کردن آن هیچ قانون خاصی وجود ندارد. در این مطلب طرز تهیه اسموتی انبه را به چهار روش مختلف با هم خواندیم. شما می توانید با اضافه کردن میوه های دلخواه خود به هر یک از این اسموتی ها، نوشیدنی نو و مخصوص خود را آماده کنید.

اسموتی انبه را تا چند روز می توان نگهداری کرد؟

بهتر است اسموتی بعد از آماده شدن، همان موقع سرو گردد اما اگر اندازهی از اسموتی شما باقی ماند، تا چهار ساعت می توانید آن را در یخچال نگه دارید. بعلاوه می توانید اسموتی را داخل یک ظرف بریزید و حداکثر تا دو ماه در فریزر باقی بماند. می توانید از اسموتی انبه برای درست کردن انواع دسرها بهره ببرید.

آیا می توانم به اسموتی پودر پروتئین اضافه کنم؟

بله. شما می توانید به انواع اسموتی، یک تا دو پیمانه پودر پروتئین اضافه کنید. بعلاوه با اضافه کردن موادی مانند انواع آجیل، پروتئین طبیعی بیشتری نیز به نوشیدنی خود اضافه کنید.

چه میوه هایی با اسموتی انبه خوب می گردد؟

میوه های تابستانی و استوایی هماهنگی بسیار خوبی با انبه دارند. به طور مثال توت فرنگی، شاتوت، نارگیل، پرتقال و موز گزینه های بسیار مناسبی برای اسموتی انبه هستند.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 7 مرداد 1402 بروزرسانی: 7 مرداد 1402 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1723

به "طرز تهیه اسموتی انبه تابستانی با شیر و بستنی بهتر از کافی شاپ" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه اسموتی انبه تابستانی با شیر و بستنی بهتر از کافی شاپ" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسموتی انبه تابستانی با شیر و بستنی بهتر از کافی شاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید