طرز تهیه لازانیای مرغ و ریحان؛ یک غذا خوش طعم و بی نظیر

به گزارش مجله چایی، یک ظرف مخصوص فر انتخاب نموده، یک لایه سس بشامل، یک لایه ورقه لازانیا و دوباره یک لایه سس بشامل، سپس مقداری از ترکیب مرغ و ریحان و پنیر پیتزا بریزید و دوباره یک لایه ورقه لازانیا، سس بشامل، مایع لازانیا و پنیر پیتزا بریزید. این روند را تا زمانی که ظرف کامل پر گردد ادامه دهید.

طرز تهیه لازانیای مرغ و ریحان؛ یک غذا خوش طعم و بی نظیر

آیا کسی را می شناسید که جز هواداران لازانیا نباشد؟ طعم بی نظیر و فوق العاده این غذا هرکسی را به خود جذب می نماید.

در این مطلب تصمیم داریم طرز تهیه لازانیای مرغ و ریحان را به شما آموزش دهیم. اگر به خوردن گوشت علاقه ای ندارید، بدون شک این رسپی مناسب شما خواهد بود.

مواد لازم

مواد میزان

سینه مرغ بی استخوان پخته شده 2 عدد

پیاز 1 عدد

شیر 3 پیمانه

آرد سفید یک سوم پیمانه

قارچ 500 گرم

ورق لازانیا 350 گرم

پنیر پیتزا 200 گرم

ریحان 100 گرم

کره 50 گرم

پنیر خامه ای 2 قاشق غذاخوری

پنیر پارمسان 1 قاشق چای خوری

نمک به میزان دلخواه

فلفل سیاه به میزان دلخواه

ادویه لازانیا به میزان دلخواه

ادویه ایتالیایی به میزان دلخواه

مناسب برای: 8 نفر

زمان پخت: 1 ساعت

طرز تهیه لازانیای مرغ و ریحان

برای تهیه سس بشامل، 50 گرم کره را داخل قابلمه بریزید. یک سوم پیمانه آرد سفید را به آن اضافه نموده و در حد 2 الی 3 دقیقه تفت دهید.

سه پیمانه شیر هم دمای محیط را کم کم به مواد اضافه نموده و با همزن مدام هم بزنید تا غلیظ گردد. زمانی که غلیظ شد، میزانی فلفل سیاه، نمک و ادویه لازانیا به آن اضافه نموده و مخلوط کنید.

یک عدد پیاز را نگینی خرد نموده و داخل روغن تفت دهید تا کاملا طلایی گردد. یک قاشق چای خوری حریره سیر نیز به آن اضافه کنید. 500 گرم قارچ را ورقه ای خرد نموده و به پیاز اضافه کنید. به مقدار 100 گرم ریحان را درشت خرد نموده و به مواد اضافه کنید و حسابی تفت دهید.

دو عدد سینه مرغ بی استخوان را با برگ بو و پیاز به مدت نیم ساعت بپزید و سپس آن را ریش ریش نموده و به مواد پیاز اضافه کنید. دو قاشق غذاخوری پنیر خامه ای و 2 الی 3 ملاقه از سس بشامل را به مواد لازانیا اضافه نموده و مخلوط کنید. در آخر نمک، فلفل سیاه و ادویه لازانیا را به مواد اضافه نموده و مخلوط کنید.

یک بسته لازانیای 350 گرمی را داخل آب جوش و نمک بپزید تا کمی نرم گردد (دقت کنید که بیش از حد نپزد). سپس لازانیا ها را آبکش نموده و داخل آب خنک قرار دهید.

یک ظرف مخصوص فر انتخاب نموده، یک لایه سس بشامل، یک لایه ورقه لازانیا و دوباره یک لایه سس بشامل، سپس میزانی از ترکیب مرغ و ریحان و پنیر پیتزا بریزید و دوباره یک لایه ورقه لازانیا، سس بشامل، مایع لازانیا و پنیر پیتزا بریزید. این روند را تا زمانی که ظرف کامل پر گردد ادامه دهید.

در آخر یک لایه لازانیا، سس بشامل و پنیر پیتزا و به دلخواه پنیر پارمسان و ادویه ایتالیایی هم بریزید.

روی ظرف را با فویل بپوشانید و روی آن سوراخ هایی ایجاد کنید و در فر 180 درجه به مدت 45 دقیقه قرار دهید تا بپزد. پنج دقیقه آخر فویل را از روی ظرف بردارید تا روی لازانیا طلایی گردد.

منبع: آخرین خبر

منبع: فرادید
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1612

به "طرز تهیه لازانیای مرغ و ریحان؛ یک غذا خوش طعم و بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لازانیای مرغ و ریحان؛ یک غذا خوش طعم و بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید