طلب 140 میلیارد تومانی تامین اجتماعی خراسان شمالی از دستگاه های اجرایی

به گزارش مجله چایی، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: میزان بدهی کارفرمایان و دستگاه های اجرایی استان به این اداره کل حدود 140 میلیارد تومان است.

طلب 140 میلیارد تومانی تامین اجتماعی خراسان شمالی از دستگاه های اجرایی

محمد علی عباس زاده وحید در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: این میزان بدهی کارفرمایان در مدت چند سال ایجاد شده و باید دستگاه ها با پرداخت تعهدات خود این سازمان را در ارائه خدمات به مردم کمک نمایند چراکه این سازمان در هر ماه 50 میلیارد تومان فقط هزینه جاری شامل پرداخت حقوق بازنشستگان را دارد.

وی با بیان اینکه بخش بسکمک از این بدهی مربوط به شهرداری بجنورد است، اضافه نمود: بر اساس ماده 50 قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی اجازه دارد نسبت به بازداشت اموال منقول و غیرمنقول بدهکاران اقدام کند اما رویکرد این اداره کل همکاری با کارفرماها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی است و تا به امروز کوشش شده است تا این اهرم قانونی مورد استفاده قرار نگیرد.

وی اضافه نمود: کوشش خواهیم کرد تا با تعامل این طلب را وصول کنیم در غیر این صورت قانونی عمل خواهیم کرد.

عباس زاده وحید قرار دادن تکالیف بیمه ای در ردیف های آخر اولویت های کاری و رعایت نکردن موارد قانونی و اخلاقی نسبت به کارگران را از جمله علل بی توجهی بعضی کارفرمایان نسبت به قوانین تامین اجتماعی مطرح کرد.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی اضافه نمود: در حالی که امروزه باتوجه به شرایط مالی کشور سازمان تامین اجتماعی همکاری و مساعدت های لازم را با کارفرمایان و شرکت ها دارد.

وی اعلام کرد: اگر نتوانیم مطالبات تامین اجتماعی از کارفرمایان را دریافت کنیم به طور قطع در درآمد سازمان تاثیر نامطلوب خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه 336 هزارو 511 نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: 104هزارو 950 نفر از این تعداد بیمه شده اصلی و 191 هزار و 53 نفر نیز بیمه شده تبعی هستند.

عباس زاده وحید اضافه نمود: از مجموع 40 هزارو 508 مستمری بگیر استان، 16 هزار و726 نفر مستمری بگیر اصلی و23 هزار و 782 نفر مستمری بگیر تبعی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 427

به "طلب 140 میلیارد تومانی تامین اجتماعی خراسان شمالی از دستگاه های اجرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلب 140 میلیارد تومانی تامین اجتماعی خراسان شمالی از دستگاه های اجرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید