ظرفیت گردشگری مذهبی ایران 55 درصد است

به گزارش مجله چایی، مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کشور گفت: ظرفیت گردشگری مذهبی در کشور 55 درصد بوده که نسبت به میانگین جهانی بسیار خوب است.

ظرفیت گردشگری مذهبی ایران 55 درصد است

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، غلامحسین حسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل گفت: توسعه گردشگری کشور باید از این پس بیشتر بر روی گردشگری مذهبی متمرکز گردد تا بتوانیم کشور اسلامی را در تمام زمینه ها به ویژه در بخش مذهبی توسعه دهیم.

وی اضافه نمود: شهرهای قم و مشهد همه ساله میزبان خیل عظیمی از زائران هستند و در بخش گردشگری مذهبی جزو 10 شهر برتر محسوب می شوند که باید از این پس با توسعه و رشد امامزاده ها در سایر شهرها٬ گردشگری مذهبی را به صورت همه جانبه ترویج داده و با شناساندن امامزادگان به مردم زمینه های رشد گردشگری مذهبی را در کشور افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کشور گفت: با آمار به دست آمده ظرفیت گردشگری مذهبی در کشور 55 درصد است که نسبت به میانگین جهانی بسیار خوب است ولی در حال حاضر کشور ایران نتوانسته از ظرفیتهای خود در بخش گردشگری مذهبی به نحو احسن استفاده کند.

حسینی توضیح داد: رشد و توسعه گردشگری مذهبی منوط به رشد آداب و رسوم مذهبی در کشور است که باید بین همه ترویج داده گردد و با همکاری مسئولان مکانهایی که دارای بقعه و امامزاده هستند به عنوان هدف گردشگری مذهبی شناسانده شده و تعریف می شوند که استان اردبیل می تواند در این زمینه رشد بسیار حائز اهمیتی داشته باشد.

وی اعلام کرد: استان اردبیل به شهر دارالارشاد و شهر حسینی معروف است و مراسم تاسوعا و عاشورای این استان در جهان زبانزد خاص و عام است که باید توسط مسئولان مربوطه برای رشد و توسعه گردشگری مذهبی اقدامات اساسی انجام گردد و از ظرفیتها و قابلیتهای این استان باید تا حد امکان برای رشد و توسعه در این زمینه استفاده گردد.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کشور اضافه نمود: کشور ایران می تواند با وجود مرقدهای مطهر از جمله مرقد امام رضا(ع) و مرقد حضرت معصومه(س) حضور 50 میلیون شیعه را در این کشور مهیا سازد که این موضوع می تواند گردشگری مذهبی و مالی در کشور را به صورت قابل توجهی توسعه دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 158

به "ظرفیت گردشگری مذهبی ایران 55 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت گردشگری مذهبی ایران 55 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید