عقبگرد اوپک از خوش بینی به دورنمای بازار نفت

به گزارش مجله چایی، منابع مطلع اظهار کردند اوپک در واکنش به شیوع کرونای دلتا که فرایند احیای مصرف سوخت را به خطر انداخته است، احتمالا در پیش بینی رشد تقاضا برای نفت در سال 2022 بازبینی می نماید.

عقبگرد اوپک از خوش بینی به دورنمای بازار نفت

به گزارش خبرنگاران، منابع مطلع اظهار کردند: در اول سپتامبر اوپک و متحدانش پیش بینی تقاضا برای نفت در سال 2022 را از برآورد قبلی 3.28 میلیون بشکه در روز به 4.2 میلیون بشکه در روز بالا بردند.

به گفته منابع مطلع در اوپک پلاس، بعضی از اعضای این گروه آمار تازه را خوش بینانه می دانند و احتمالا ممکن است این آمار هدف بازبینی قرار بگیرند.

اوپک قرار است تازهترین پیش بینی خود از عرضه و تقاضا را دوشنبه هفته جاری منتشر کند. یکی از این منابع مطلع گفت: اوپک ممکن است این آمار را برای گزارش ماهانه تازه بازبینی کند.

دولتها، کشورها و بازرگانان به دقت فرایند احیای تقاضا برای نفت را پس از ریزشی که در سال 2020 داشت، دنبال می نمایند. فرایند آهسته تر احیای تقاضا، قیمتها را در معرض کاهش قرار داده و این دیدگاه را تقویت می نماید که تبعات همه گیری کووید 19 ممکن است روی الگوهای مصرف برای مدت طولانی تر یا به طور همیشگی تاثیر بگذارد.

استفن برنوک، کارگزار شرکت پی وی ام در گزارشی گفت: پیش بینیهای اخیر برای تقاضا برای نفت بهبود ملایمتر را نشان می دهند. دورنمای رشد کوتاه تا میان مدت به علت افزایش دوباره آمار ابتلا به کووید 19 به خصوص در آسیا تنزل پیدا نموده اند. وی به گزارش هشتم سپتامبر اداره اطلاعات انرژی آمریکا اشاره نمود که در آن پیش بینی شد تقاضا برای نفت در سه ماهه دوم سال 2020 از 100 میلیون بشکه در روز فراتر خواهد رفت. یک ماه پیشتر این آژانس پیش بینی می کرد این اندازه تقاضا در سه ماهه چهارم سال 2021 مشاهده گردد.

اوپک در حال حاضر خوش بینانه ترین پیش بینی را از رشد تقاضا در مقایسه با اداره اطلاعات انرژی آمریکا و آژانس بین المللی انرژی دارد. این گروه برای سال 2021 انتظار دارد تقاضا برای نفت به اندازه 5.95 میلیون بشکه در روز رشد کند که بالاتر از پیش بینی 5.3 میلیون بشکه در روز از سوی آژانس بین المللی انرژی و پیش بینی پنج میلیون بشکه در روز از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا است.

بر اساس گزارش رویترز، برای این که پیش بینی اوپک از رشد تقاضا برای نفت در سال 2021 محقق گردد، تقاضای جهانی برای نفت باید در سه ماهه چهارم به 99.82 میلیون بشکه در روز برسد که تقریبا یک میلیون بشکه در روز بالاتر از پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از اندازه تقاضا در سه ماهه چهارم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1239

به "عقبگرد اوپک از خوش بینی به دورنمای بازار نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقبگرد اوپک از خوش بینی به دورنمای بازار نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید