تور فرانسه ارزان: فرانسه: ایران در پی بن بست در مذاکرات است

به گزارش مجله چایی، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت که وی انتظار دارد روز پنجشنبه مذاکرات هسته ای با ایران ادامه پیدا کند.

تور فرانسه ارزان: فرانسه: ایران در پی بن بست در مذاکرات است

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش روزنامه عرب نیوز، درحالیکه وزارت خزانه داری آمریکا دوباره تحریم هایی را علیه ایران اعمال نموده است، وزیر خارجه فرانسه مدعی شد که شواهد درباره مذاکرات با ایران دلگرم نماینده نیست.

لودریان بدون اشاره به اینکه طرف ها اروپایی و آمریکا به تعهدات خود در توافق هسته ای عمل نکردند و متون پیشنهادی ایران در مذاکرات را نپذیرفتند، ادعا کرد:عقیده ما این است که ایرانی ها در پی بن بست مذاکرات هستند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه هیات ایرانی با تعامل و انعطاف وارد وین شده، اما طرف های مقابل تعامل و انعطاف لازم را ندارند، اظهار کرد: منتظر دریافت نظر طرف های مذاکره درباره این دو سند پیشنهادی هستیم.

وی با بیان اینکه آخر این هفته مصاحبه ها از سر گرفته می گردد، گفت: مصاحبه ها متوقف نشده بلکه تنفس داده شده و هر جا لازم باشد پیش نویس های دیگر ارائه می گردد.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان بعلاوه درباره اظهارات اخیر امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در خصوص برنامه هسته ای ایران، خاطرنشان کرد: اگر این اظهارات برای مصرف داخلی و راضی کردن بعضی برای خرید سلاح باشد، می توان از آن عبور کرد. خود فرانسه یکی از طرف های مذاکره نماینده در وین است و بهتر می داند که بعضی اظهارات نه مبنای حقوقی دارد و نه عقلی.

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه انتظار داریم کشور هایی مانند فرانسه مسئولانه تر رفتار نمایند توضیح داد: نظامی تر کردن منطقه غیرقابل قبول است و سلاح هایی فروخته شده به منطقه مبنای ناآرامی هایی است که می بینیم.

خطیب زاده با یادآوری نقش مخرب و ثبات زدای فرانسه گفت: ما شاهد فروش ده ها هزار میلیارد دلار سلاح به کشور های منطقه هستیم در حالی که برای موشک ایران بار ها جلسه برگزار می گردد، اما عزم جمهوری اسلامی با این اقدامات جدی تر می گردد تا براساس اراده و تکیه بر توان داخلی، سپر دفاعی خودرا فعال تر کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1365

به "تور فرانسه ارزان: فرانسه: ایران در پی بن بست در مذاکرات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: فرانسه: ایران در پی بن بست در مذاکرات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید