قره خانی: الزامات لازم برای ماندن مردم در خانه فراهم گردد

به گزارش مجله چایی، یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: پیگیری دستورات ستاد مقابله با کرونا و در خانه ماندن امری لازم و ملموس است اما از سوی دیگر باید بستر و الزامات در خانه ماندن نیز فراهم گردد وگرنه با شعار سر دادن مسئله ای حل نخواهد شد.

قره خانی: الزامات لازم برای ماندن مردم در خانه فراهم گردد

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

اسدالله قره خانی در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت پیگیری و اجرای صحیح دستورات ستاد مقابله با کرونا، بیان نمود: کرونا امروز یک واقعیت جهانی است که همه کشورها با آن درگیر هستند. از سوی دیگر تا به امروز نه درمان قطعی برای آن شناخته شده و نه واکسنی برای مقابله با آن فراوری شده است. زنجیره ابتلا به این ویروس همچنان ادامه دارد و هنوز قطع نشده است.

وی در ادامه اظهار کرد: تنها راه حلی که اکنون وجود دارد همکاری مردم و در خانه ماندن است. هرچقدر کشورها قرنطینه را جدی تر گرفتند در مقابله این ویروس توانسته اند پیروز تر عمل نمایند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس توضیح داد: پیگیری دستورات ستاد مقابله با کرونا و اعمال قرنطینه و در خانه ماندن امری لازم و ملموس است اما از سوی دیگر باید بستر و الزامات قرنطینه نیز فراهم گردد. قطعا مردم این درک و معرفت را دارند که برای حفظ سلامتی خود و سایر شهروندان در خانه بمانند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: به عنوان مثال در بعضی از مناطق که کشاورزی انجام می گردد، از آنجا که دارای بازه زمانی خاصی است نمی توان کشاورزی را به تعویق انداخت فلذا دولت باید در فکر فراهم کردن تمهیدات لازم برای این قشر باشد.

وی در ادامه تاکید نمود: شاید واحدهای فراوریی بعدا بتوانند با سه شیفت کار کردن ضرر خود را جبران نمایند اما واحدهای خدماتی اگر بازه زمانی را از دست دهند دیگر برایشان قابل جبران نیست و با ضرر سنگینی روبرو شده اند. دولت اعلام نموده که به حدود 4 میلیون نفر یک میلیون وام با بهره چهار درصد می دهد اما بنظر می رسد که این بیشتر برطرف تکلیف است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه اقشار آسیب پذیر جامعه به شدت تحت فشار هستند، بیان نمود: مردم قطعا بین کار و سلامتی خود و دیگران، سلامتی را انتخاب می نمایند اما واقعیت این است که کارگران روزمزد و بخش خدماتی آسیب جدی دیده است. امروز کارخانجات، واحدهای فراوریی و شرکت ها تعطیل شده اند فردی که باید ماهانه یک میلیارد حقوق دهد و از سوی دیگر بیمه و مالیات پرداخت کند باید از کجا بیاورد؟

قره خانی در خاتمه اضافه کرد: برای آنکه بخش مالی کشور بیش از این ضربه نبیند و سرمایه کشور یعنی کارگران بیش از این از کرونا آسیب نبینند باید سازو کاری در نظر بگیریم که از آنان حمایت کند، وگرنه با حرف و شعار و مبالغ ناچیز مسئله ای از مردم حل نخواهد شد. اگر این شرایط به درستی مدیریت نگردد بخش درمانی کشور نمی تواند جوابگوی موج دوم شیوع این ویروس باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 265

به "قره خانی: الزامات لازم برای ماندن مردم در خانه فراهم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قره خانی: الزامات لازم برای ماندن مردم در خانه فراهم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید