لیگ ملت های والیبال، ناکامی سروقامتان ایران مقابل هموطنان آلکنو

به گزارش مجله چایی، تیم ملی والیبال ایران که نخستین ملاقات خود در لیگ ملت ها را برابر ژاپن واگذار نموده بود در دومین ملاقات به مصاف روسیه رفت و ست اول و سوم را واگذار کرد، اما ست دوم را با برد به خاتمه برد.

لیگ ملت های والیبال، ناکامی سروقامتان ایران مقابل هموطنان آلکنو

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، دومین روز از مرحله مقدماتی رقابت های لیگ ملت های والیبال امروز (شنبه) به میزبانی ایتالیا در حال برگزاری است. تیم ملی والیبال ایران پس از شکست روز نخست مقابل ژاپن از ساعت 14:30 برابر روسیه صف آرایی کرد.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در شروع بازی از ترکیب کاملاً جوانی استفاده کرد و میثم صالحی، صابر کاظمی، امیر حسین اسفندیار، علی شفیعی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی و مسعود غلامی بازی را برای ایران شروع کردند. روس ها نیز موزرسکی ستاره خود را در اختیار نداشتند اما ماکسیم میخاییلوف بازیکن با تجربه روس ها در زمین حضور داشت.

ست نخست؛ 25 بر 17 به سود روسیه

امتیاز نخست را روسیه کسب کرد. ایران اشتباهات کم تری نسبت به روسیه داشت اما در حمله و دفاع روس ها تیم برتر زمین بودند تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه 8 بر 4 به سود شاگردان ساملوو در روسیه تمام گردد. روس ها در ادامه رجحان در سرویس و دفاع را نیز در اختیار گرفتند تا دومین تایم استراحت فنی هم با نتیجه 16 بر 10 به سود آنها همراه گردد. در نهایت ست نخست با رجحان قاطع روسیه در سرویس، حمله، دفاع و دریافت با نتیجه 25 بر 17 به خاتمه رسید.

ست دوم؛ 25 بر 20 به سود ایران

در ست دوم بازیکنان جوان ایران شروع خوبی داشتند و عملکرد بهتری در سرویس و دریافت داشتند تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه 8 بر 5 به سود ایران همراه گردد. درخشش امیرحسین اسفندیار در زدن سرویس و اسپک در این ست به تیم ایران یاری زیادی کرد و ملی پوشان با نتیجه 16 بر 13 دومین تایم استراحت فنی را پیروز نزد سرمربی رفتند. روسیه در ادامه در دریافت رجحان را مجددا از آن خود کرد تا اختلاف امتیاز را به یک امتیاز کاهش دهد و بازی 20 بر 19 به سود ایران باشد. در نهایت بازی 25 بر 20 به سود ایران همراه شد تا دو تیم در ست شماری برابر شوند.

ست سوم؛ 25 بر 20 به سود روسیه

دو تیم در شروع ست سوم بازی برابری داشتند و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه 8 بر 7 به سود روسیه همراه شد. بازیکنان جوان ایران با درخشش صابر کاظمی پیروز شدند دومین تایم استراحت فنی را با نتیجه 16 بر 15 پیروز نزد الکنو فرایند. در ادامه دفاع های خوب ولاسوف روسیه را با نتیجه 19 بر 18 پیش انداخت. در نهایت سرویس خوب روسیه و اشتباهات بازیکنان ایران اختلاف روسیه را به 5 امتیاز رساند تا ست سوم با رجحان 25 بر 20 به خاتمه برسد.

فرانسه، بلغارستان، آلمان، استرالیا، ایران، ژاپن، صربستان، اسلوونی، هلند، روسیه، آمریکا، کانادا، ایتالیا، لهستان، آرژانتین و برزیل 16 تیم حاضر در مسابقات هستند. تیم های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن 12 تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت های والیبال هستند. تیم ملی چین به دلیل مسائل اقتصادی از حضور در مسابقات انصراف داد تا تیم هلند جایگزین این تیم گردد. تیم ملی اسلوونی نیز با قهرمانی در چلنجرکاپ جایگزین تیم ملی پرتغال شد که در سال 2019 از مسابقات سقوط کرد.

تیم ملی روسیه، مدافع عنوان قهرمانی در سال های 2018 و 2019 به ترتیب با شکست تیم های فرانسه و آمریکا جام قهرمانی را بالای سر برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1108

به "لیگ ملت های والیبال، ناکامی سروقامتان ایران مقابل هموطنان آلکنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ ملت های والیبال، ناکامی سروقامتان ایران مقابل هموطنان آلکنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید