تور ترکیه تیر: مخالفت نمایندگان کنگره آمریکا با فروش جنگنده اف 16 به ترکیه

به گزارش مجله چایی، چند تن از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه ای به وزیر خارجه این کشور، مخالفت خود را با فروش جنگنده اف 16 به ترکیه اعلام کردند.

تور ترکیه تیر: مخالفت نمایندگان کنگره آمریکا با فروش جنگنده اف 16 به ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه تیر در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نمایندگان مجلس آمریکا در نامه ای به آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور خواهان عدم فروش جنگنده اف 16 به ترکیه و بعلاوه عدم به روز رسانی جنگنده های این کشور شدند.

در این نامه آمده است: آمریکا نمی تواند اجازه دهد که دولت اردوغان در ترکیه از مجازات اخلال در قوانین آمریکا و استانداردهای ناتو فرار کند.

نامه این سه نماینده کنگره آمریکا به نامهای کریس پاپاس، گاس بیلیراکیس و کارولین مالونی از سوی شورای رهبری یونانیان آمریکا(HALC)، کمیته یهودیان آمریکا(AJC)، گروههای ارمنی، کرد و هندی مورد حمایت قرار گرفته است.

در این نامه آمده است که ترکیه خواهان خرید 40 فروند جنگنده اف 16 و نیز به روز رسانی 80 فروند جنگنده اف 16 این کشور از سوی آمریکا شده است.

ترکیه مدتی پیش خواهان خرید جنگنده های اف 16 در ازای طلب 1.4 میلیارد دلاری اش از آمریکا بابت پرداخت هزینه خرید جنگنده اف 35 شده است. فروش این جنگنده به ترکیه به علت خرید سامانه موشکی اس 400 روسی از سوی ترکیه تعلیق شده و بعلاوه ترکیه از پروژه ساخت این جنگنده نیز کنار گذاشته شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1309

به "تور ترکیه تیر: مخالفت نمایندگان کنگره آمریکا با فروش جنگنده اف 16 به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه تیر: مخالفت نمایندگان کنگره آمریکا با فروش جنگنده اف 16 به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید