مسکن ملی پیشرفت خوبی دارد، واحد های یزد به زودی افتتاح می شود

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران، محمود محمودزاده اظهار کرد: بالغ بر 504 هزار واحد اقدام ملی مسکن آغاز شده است و اغلب پروژه ها در حال اجرا است؛ برخی در مراحل اسکلت و دیوارچینی قرار گرفته است، برخی در حال آماده سازی زمین و تعدادی هم در مراحل فوندانسیون است.

مسکن ملی پیشرفت خوبی دارد، واحد های یزد به زودی افتتاح می شود

اینکه بیان می شود بسیاری از پروژه ها هنوز شروع یا حتی جانمایی نشده اطلاعات درستی نیست. ممکن است تعداد معدودی از پروژه ها به دلیل بعضی مسائل هنوز شروع نشده باشد اما کلیت طرح در شرایط مناسبی واقع شده است.

وی اضافه نمود: کسانی که برای مسکن ملی ثبت نام کردند دو گروه هستند. برای حدود 135 هزار نفر زمین واگذار شده که تحت عنوان گروه های ساخت عموما در شهرهای کوچک در حال ساخت هستند که پروژه های آنها بین سه تا 10 واحد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی شرح داد: حدود 326 هزار واحد نیز در قالب 7800 پروژه در سراسر کشور تعریف شده که در حال اجرا است.

تمام متقاضیانی که پول واریز کرده اند به پروژه وصل شده و معلوم است پروژه شان کجاست. این اطلاعات بجز استان در سامانه ملی نیز قابل رصد است. بدین صورت که در نقشه کشور به صورت GIS می توان این طرح ها را مشاهده کرد.

محمودزاده با بیان اینکه در بعضی استان ها مراحل اجرای طرح اقدام ملی مسکن سریع تر پیش می رود گفت: تعدادی از پروژه ها در بعضی استان ها به مرحله سوم دریافت اقساط رسیده است و حتی بعضی طرح ها از جمله استان یزد به زودی افتتاح می شود.

وی با اشاره به 400 هزار واحد برنامه ریزی شده برای طرح اقدام ملی مسکن گفت: از 400 هزار واحد قرار است 100 هزار واحد در بافت فرسوده و300 هزار واحد در سایر مناطق اجرا شود اما امروز 504 هزار واحد با پیشرفت فیزیکی متفاوت در شهرهای مختلف کشور در حال اجرا است.

در واقع 204 هزار واحد اضافه بر تعهدات خود می سازیم که ممکن است پروژه هایی که با مسائلی روبرو شده در این بخش قرار داشته باشد.

منبع:ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 954

به "مسکن ملی پیشرفت خوبی دارد، واحد های یزد به زودی افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکن ملی پیشرفت خوبی دارد، واحد های یزد به زودی افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید