معاون مرکل: پذیرفتن یونان در منطقه یورو ساده لوحانه بود

به گزارش مجله چایی، خبرنگاران: معاون صدر اعظم آلمان با انتقاد شدید از سیاست های دولت یونان، برای اولین بار اعتراف کرد که پذیرش این کشور در منطقه یورو اقدامی اشتباه و ساده لوحانه بود.

معاون مرکل: پذیرفتن یونان در منطقه یورو ساده لوحانه بود

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، زیگمار گبریل معاون صدر اعظم آلمان از حزب سوسیال دموکرات و وزیر اقتصاد این کشور در مصاحبه با هفته نامه اشترن انتقاد شدیدی را به نخست وزیر یونان وارد نموده و برای اولین بار اعتراف کرد که عضویت یونان در منطقه یورو اشتباه بود.

وی گفت که پذیرش یونان در منطقه یورو ساده لوحانه بود و اما بدتر از آن این بود که همه مدت های طولانی نظاره گر این بودند که چگونه این کشور به صورت عمیق تری گرفتار بحران می شد.

عضویت یونان در منطقه یورو تحت دولت ائتلافی قرمز-سبز به صدر اعظمی گردهارد شرودر در آلمان شکل گرفت.

گبریل درباره درس هایی که از شکست یونان باید گرفت این گونه شرح داد که هرگز نباید دوباره نظاره گر این مسئله باشیم که چگونه یک کشور به قواعد بازی اروپایی پایبند نبوده و عمل نمی نماید و این تنها برای مسائل مالی معتبر نیست.

وی اضافه کرد: ما نباید از دور نظاره گر این مسئله باشیم که مثلا در مجارستان قواعد دموکراتیک اروپایی نقض می گردد یا در دیگر کشورهای اروپایی اقلیت هایی از جمله گروه های روما با تبعیض نژادی روبرو شده و برای آن ها راهی جز فرار باقی نمی ماند.

معاون صدر اعظم آلمان همچنین توضیح داد که در مقابل آمادگی یونان برای پیشبرد اصلاحات مناسب، اتحادیه اروپا می تواند تخفیف و کاهش بدهی های این کشور را در نظر بگیرد.

وی اضافه کرد: اگر حالا به سادگی بدهی های یونان را تخفیف دهیم بدون اینکه در یونان تغییرات اساسی رخ دهد نتیجه ای ندارد. ما می توانیم درباره کاهش بدهی های یونان تازه زمانی صحبت کنیم که آتن نشان دهد اصلاحات را دنبال می نماید.

گبریل در عین حال ابراز اطمینان کرد که بالاخره ما یک راه چاره خروج از بحران یونان را پیدا خواهیم کرد.

معاون صدر اعظم آلمان همچنین انتقاد سختی را به نخست وزیر یونان وارد نموده و گفت: وی سعی می نماید تمام منطقه یورو را بهم بریزد و نمی فهمد که این مسئله تنها برای یونان گران تمام می گردد. دقیقا حالااین مسئله رخ داده است.

وی همچنین خواهان درک مردم یونان و در نظر دریافت یاری های انسان محبت آمیز برای آن ها شده و گفت: ما نباید مردم یونان را مسئول حماقت دولت آن ها بدانیم.

وی عواقب مالی بحران یونان برای آلمان را نگران کننده ندانسته و گفت: منطقه یورو قدرتمند و پایدار است.

معاون صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه البته یونان مسئله ای مهم است در عین حال گفت: اما با توجه به مسائل دیگری که وجود دارد این مذاکرات بی سرانجام(برای حل بحران یونان) نیروی زیادی را از ما گرفته است. اروپا بهتر است این نیرو را برای اوکراین یا مسئله پناهندگان صرف کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 376

به "معاون مرکل: پذیرفتن یونان در منطقه یورو ساده لوحانه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون مرکل: پذیرفتن یونان در منطقه یورو ساده لوحانه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید