منطقه14 به استقبال ضیافت غدیر رفت ، اجرای ده ها عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی ویژه خانواده ها

به گزارش مجله چایی، ده ها عنوان برنامه فرهنگی، تفریحی و مذهبی به مناسبت عید بزرگ غدیر و با هدف ایجاد لبخند، سرور و نشاط معنوی و ترویج سبک زندگی علوی و معرفی آن به نسل امروز در محله های این منطقه14 برگزار می شود.

منطقه14 به استقبال ضیافت غدیر رفت ، اجرای ده ها عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی ویژه خانواده ها

به گزارش خبرنگاران، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه14 با بیان اینکه عیدغدیر بهترین بهانه است برای برپایی ضیافت بزرگ تا سرور و نشاط در جای جای شهر در کام شهروندان بنشیند، گفت:اهالی دارالمومنین تهران نیز مانند همیشه با مشارکت و حضور پرشورشان در این ضیافت الهی بار دیگر ارادت خود را به امامت و ولایت نشان می دهند.

سالاری با اشاره به استقبال خانواده ها با برپایی جشن بزرگ ولایت در میدان سیزده آبان منطقه14 به همین مناسبت، اضافه نمود:نورپردازی و آذین بندی میادین، خیابان ها و مساجد و نصب المان ها و احجام هنری مرتبط با مفاهیم و پیام های عید بزرگ شیعیان به همراه مراسم و جشن های مردمی با موضوع محلات ازجمله فعالیت های تدارک دیده شده برای این ایام است.

وی در ادامه با بیان اینکه متفاوت و شاخص ترین برنامه تدارک دیده شده برای مرکز نشینان در روز عید سعید غدیر خم، مهمونی 10 کیلومتری است، اضافه نمود:بر این اساس منطقه 14 نیز تدارک لازم را اتخاذ کرده است، از برپایی موکب و هیات های مذهبی تا برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در طول مسیر که با حضور گروه های جهادی، خدماتی و جوانان منطقه اجرا می شود.

سالاری پور گفت:با نصب صدها پرچم با عنوان علی ولی الله و عید سعید غدیر بر ساختمان های شاخص، بزرگراه ها، پل ها، سازه ها و خیابان ها، محله های این بخش از مرکز با نام متبرک امام علی (ع) مزین شده است.

وی همچنین به اجرای مسابقات و برنامه های شاد و متنوع فرهنگی-آئینی به صورت میدانی، اجرای کاروان های سیار خودرویی آذین بندی شده، پردیس فرهنگی - خدماتی، ارائه خدمات سلامت محور ازجمله خدمات مشاوره ای، پزشکی و سلامت و اجرای برنامه های هنری، سرگرم کننده و آموزشی ویژه بچه ها ازجمله توزیع محصولات و اقلام فرهنگی مانند پرچم، سربند و کتاب داستان، در کنار تجلیل از سادات و ادای سنت حسنه نذری و... به عنوان برنامه های درنظرگرفته شده منطقه14 نام برد که با هدف تبیین اصل ولایت، ترویج سبک زندگی علوی و ترویج نمادهای ارزشی و آئینی با مشارکت شهروندان منطقه 14 و بویژه نسل تازه برگزار می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 تیر 1402 بروزرسانی: 15 تیر 1402 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1716

به "منطقه14 به استقبال ضیافت غدیر رفت ، اجرای ده ها عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی ویژه خانواده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه14 به استقبال ضیافت غدیر رفت ، اجرای ده ها عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی ویژه خانواده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید