نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران فرصت مناسبی برای معرفی مدل های سفرهای احتمالی نوروزی

به گزارش مجله چایی، ولی تیموری ظهر امروز چهارشنبه 29 بهمن 99 در نشستی با حضور مسئولان تشکل های گردشگری که در سالن خلیج فارس این معاونت برگزار گردید، با بیان این مطلب اضافه کرد: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی سال جاری به دلیل شیوع کرونا به صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برنامه ریزی ها و تمهیداتی اندیشیده شده که تمام پروتکل های بهداشتی رعایت گردد.

نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران فرصت مناسبی برای معرفی مدل های سفرهای احتمالی نوروزی

او اضافه نمود: به همین منظور و با هدف حفظ سلامت مردم و بازدیدنمایندگان، مراسم افتتاحیه با حضور تعداد اندکی برگزار خواهد شد و تمهیداتی نیز اندیشیده شده که در طول برگزاری نمایشگاه تجمعی شکل نگیرد.

تیموری گفت: در این دوره از نمایشگاه وزیر گردشگری و تجارت ونزوئلا حضور می یابد و هیئتی از بخش خصوصی این کشور نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت تا ظرفیت های گردشگری ایران و ونزوئلا آنالیز می گردد.

معاون گردشگری کشور در ادامه گفت: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی سه شنبه 5 اسفند 99 افتتاح می گردد و تا 8 اسفند ادامه دارد، در این نمایشگاه غرفه ها نسبت به سال های قبل کمتر شده و امیدواریم با خاتمه کرونا، گشایشی در کسب و کارهای حوزه گردشگری ایجاد گردد.

او در ادامه به سفرهای احتمالی نوروزی اشاره نمود و گفت: در این خصوص جلساتی با ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شده و در آن نشست ها به صورت مفصل موضوعات را آنالیز کردیم. بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده ما دو مدل سفر را پیشنهاد دادیم که می تواند با رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور اجرایی گردد.

تیموری اضافه نمود: مدل اول سفر با تور است؛ در این مدل از سفر گردشگران از خدمات تور استفاده می نمایند و حتما در مراکز اقامتی مجاز اقامت خواهند کرد که تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

او ادامه داد: در مدل دوم سفر افراد تور خریداری نمی نمایند اما در سفر به شهر مقصد حتما باید در مراکز اقامتی مجاز و تحت نظارت این وزارتخانه اقامت نمایند تا تمام پروتکل های بهداشتی رعایت گردد و سلامتی مردم حفظ گردد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در نوروز 1400 ایجاد کمپ های گردشگری، چادر زدن، اقامت گردشگران در اماکنی مانند مدارس، زائر سراها، حسینیه ها و ... ممنوع است و این موضوع به استانداران اعلام شده است.

تیموری اظهار داشت: در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران مدل های سفرهای احتمالی نوروزی تشریح خواهد شد و فرصت ها و ظرفیت های گردشگری و همچنین صنایع دستی استان های مختلف معرفی می گردد.

در این نشست تعدادی از مسئولان تشکل های گردشگری نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 950

به "نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران فرصت مناسبی برای معرفی مدل های سفرهای احتمالی نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران فرصت مناسبی برای معرفی مدل های سفرهای احتمالی نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید