تور هند ارزان: همه چیز درباره فلفل هندی (هابانرو)

به گزارش مجله چایی، خواص فلفل هندی که به نام فلفل هابانرو هم شناخته می گردد فراوان است. این فلفل رنگ بندی های متنوعی دارد. رنگ های قرمز و نارنجی آن را می توانید در سوپرمارکت ها و میوه فروشی ها پیدا کنید. فلفل هابانرو طبعی گرم دارد و برای درمان سرماخوردگی یک درمانگر طبیعی به شمار میرود. در ادامه بیشتر با خواص و مضرات آن آشنا می شوید.

تور هند ارزان: همه چیز درباره فلفل هندی (هابانرو)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

فلفل هندی یا هابانرو یک نوع فلفل تند و تیز است. نام این فلفل از شهر لاهابانا یا هابانا واقع در کشور کوبا اقتباس شده. این فلفل در رنگ های مختلف دیده می شود، اما رایج ترین رنگ های فلفل هندی، قرمز و نارنجی هستند. این فلفل که زادگاهش آمازون است، یکی از گرم ترین و تندترین فلفل های دنیاست. به همین علت برای تهیه سس تند و تیز چیلی حتما از فلفل هندی استفاده می نمایند.

امروزه مکزیک اصلی ترین فراوری نماینده فلفل هابانرو در دنیا است. این فلفل در سرزمین آفتاب و جایی که خورشید بی وقفه می تابد رشد می نماید. هابانرو یا فلفل هندی در شرایط مناسب سال ها فراوری می شود و احتیاجی نیست که دوباره آن را بکارید.

کالری فلفل هندی یا هابانرویک عدد فلفل هندی میانه (26 گرم) حاوی 15 کالری است.

نکته: درصد ارزش غذایی روزانه فلفل هندی بر اساس رژیم های غذایی حاوی 2000 کالری در نظر گرفته شده است. اندازه مورد احتیاج بدن شما بسته به مقدار کالری دریافتی که دارید، ممکن است بیشتر یا کمتر از این اندازه باشد.

خواص فلفل هندی یا هابانروهابانرو مواد مغذی زیادی دارد و برای سلامتی بدن مفید است. این فلفل حاوی مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی و فیبر رژیمی است؛ مانند بیشتر خانواده فلفل تند، فلفل هابانرو هم شامل کپسایسین یا کاپسی سین است. این ترکیب مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارد. فواید خوردن این ماده غذایی در ادامه ارائه شده است.

1. ضد التهاب بودنفلفل هابانرو خاصیت ضد التهابی دارد. کپسایسین موجود در این فلفل به اسم ضد التهاب عمل نموده و فرایند فراوری ماده التهاب زا را در بدن کاهش می دهد. فلفل هندی با کاهش التهاب درد و تورم ناشی از آن را هم کاهش می دهد.

به همین علت است که از این ماده غذایی برای مقابله با آرتروز و سردرد استفاده می شود. این فلفل برای کاهش درد ناشی از میگرن و دردی که در سایر نقاط بدن مشاهده می شود هم کارساز است. مصرف هابانرو مانع از جذب باکتری های موجود در مواد غذایی به بدن می شود و خطر ابتلا به بیماری های التهابی را کاهش می دهد.

2. کاهش وزنکپسایسین موجود در این فلفل تند و تیز چربی سوزی را در بدن افزایش می دهد. به محض مصرف فلفل هندی احساس گرمازدگی شدید به شما دست می دهد و این درست همان وقتی است که دمای بدن بالا رفته و انرژی آزاد شده است. انرژی آزاد شده حاصل از چربی سوزی در بدن است؛ بنابراین مصرف فلفل هابانرو منجر به کاهش وزن می شود.

مصرف فلفل هابانرو به همراه غذا، سبب ترموژنز یا همان کالری سوزی برای آزاد سازی انرژی می شود. این فرآیند منجر به آزاد شدن انرژی مواد غذایی می شود و بدن کالری غذا ها را به صورت چربی جذب نمی نماید. افزایش متابولیسم و عرق کردن از جمله مواردی هستند که پس از مصرف این ماده غذایی مشاهده می شوند. کپسایسین موجود در این فلفل اشتها را کاهش می دهد و مانع از افزایش وزن و انباشته شدن چربی در بدن می شود.

3. پیشگیری از دیابتخطر ابتلا به دیابت نوع دوم برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند بیشتر است. کپسایسین موجود در فلفل هابانرو با کاهش سطح انسولین، به کاهش احتمال ابتلا به دیابت یاری می نماید. فلفل هندی مقدار قند خون را کاهش می دهد. این موضوع بدین معنی است که فلفل هابانرو برای درمان دیابت مفید است. البته از قلم نیاندازید که مصرف این ماده غذایی به صورت خام روی کنترل قند خون تأثیرگذاری بیشتری دارد تا به صورت پخته.

4. پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقیکپسایسین موجود در فلفل هابانرو رگ های خونی را به نحوی تحریک می نماید که جریان خون در آن ها زیاد می شود. این موضوع سبب گشاد شدن رگ های خونی و کاهش فشار خون می شود. افزایش گردش خون می تواند برای مبتلایان به فشار خون بالا هم مفید باشد.

مصرف این ماده غذایی کلسترول را کاهش می دهد و از هر نوع بیماری قلبی عروقی پیشگیری می نماید. به افرادی که خطر سکته مغزی، حمله قلبی یا فشارخون بالا آن ها را تهدید می نمایند، توصیه می شود که فلفل هابانرو را در برنامه غذایی شان داشته باشند. این فلفل سرعت گردش خون را درون رگ ها بهبود می دهد و مانع از انسداد رگ ها به علت افزایش کلسترول بد می شود.

5. ضد سرطانبعضی تحقیقات نشان می دهد که کپسایسین برترین آنتی اکسیدان است. طبق این تحقیق هابانرو می تواند به درمان سرطان یاری کند. طبق تحقیقات صورت گرفته در ایالات متحده، محققان توانستند با دادن فلفل هندی به بیماران سرطانی آن ها را درمان نمایند. مصرف این فلفل رشد سلول های سرطانی را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

در تحقیقات دانشگاه یوکاتان ذکر شده است که فلفل های گرم از جمله هابانرو منابع خوبی از ترکیبات فنولی مانند کاروتنوئید ها و اسید اسکوربیک هستند. این ترکیبات شیمیایی فعالیت آنتی اکسیدانی بالایی دارند و مصرف آن ها با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان در ارتباط است.

6. تسکین دردکپسایسین درمانگر خوبی برای درد های عصبی است. برای تسکین درد هایی که ناشی از اعصاب نزدیک به سطح پوست هستند، می توانید از فلفل هابانرو یاری بگیرید. استفاده از مواد حاوی کپسایسین می تواند درد های ناشی از آرتروز، کمردرد و درد های عصبی دیگر را بهبود دهد. مصرف این ماده انتقال سیگنال های حاوی درد به مغز را کاهش می دهد.

7. درمان مسائل تنفسیهابانرو سینوس ها را باز می نماید و برای درمان سینوزیت مفید است. این فلفل به تخلیه مخاط از مجرای تنفسی یاری می نماید و برای درمان بیماری های تنفسی مناسب است. کسانی که آسم، آلرژی یا سینوزیت دارند، با مصرف فلفل هندی می توانند بیماری شان را درمان نمایند.

چگونه می توان از فلفل هندی استفاده کرد؟روش های زیادی برای استفاده از خواص فلفل هندی در برنامه غذایی روزانه وجود دارد. اغلب افراد این فلفل را به اسم سس چیلی استفاده می نمایند. این سس می تواند با انواع مواد غذایی مخلوط شود و این روش ساده ترین راه استفاده از این فلفل است.

برای تهیه سس چیلی خانگی، کافی است چند عدد فلفل را در مخلوط کن ریخته و خوب له کنید. بعضی از افراد برای تهیه این سس از اندازهی پیاز و نمک هم استفاده می نمایند.

روش دیگر استفاده از این ماده غذایی استفاده از آن برای تهیه سوپ های تند است. تفاوتی ندارد که سوپ سبزیجات آماده می کنید یا سوپ کاری، این فلفل تند و تیز را به قطعات ریز، خرد نموده و به سوپ اضافه کنید. این سوپ طبعی گرم دارد و برای درمان سرماخوردگی مؤثر واقع می شود.

بعضی از افراد از دستورالعمل های خاصی برای مصرف هابانرو استفاده می نمایند. شما می توانید این فلفل را روی انواع پیتزا قرار دهید. البته باید توجه داشته باشید که خام این فلفل از پخته آن خاصیت بیشتری دارد؛ بنابراین اگر می خواهید از تمام خواص فلفل بهره مند شوید، آن را به صورت خام با سایر غذا ها ترکیب نموده و نوش جان کنید.

عوارض جانبی مصرف فلفل هندیمصرف فلفل هابانرو مانند سایر فلفل های تند و تیز ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. افرادی که دستگاه گوارش ضعیفی دارند، بهتر است از خوردن این فلفل و نمونه های مشابه آن خودداری نمایند. مصرف فلفل هابانرو به وسیله این افراد منجر به حالت تهوع و سوزش معده خواهد شد.

اگر از مسائل گوارشی مانند سوزش مزمن معده یا سندرم معده تحریک پذیر رنج می برید، می توانید این فلفل را به همراه ماست مصرف کنید. ماست اثری که فلفل هندی روی دیواره معده دارد را کاهش می دهد. در هر حالت باید تحت نظر پزشک نسبت به مصرف این ماده غذایی اقدام کنید و خودسرانه عمل نکنید.

خوردن فلفل سبب ایجاد حس سوزش در دهان می شود. این موضوع برای همه افراد رخ می دهد و طبیعی است. برای رفع کردن آن، می توانید پس از خوردن فلفل اندازهی آب یا شیر بخورید. فرآورده های لبنی تأثیر کپسایسین موجود در فلفل را کاهش می دهند و سوزش دهان را رفع می نمایند.

با وجود موارد بیان شده، خواص فلفل هندی از مضرات آن بسیار بیشتر است و توصیه می شود که هفته ای دو تا سه بار آن را در برنامه غذایی تان داشته باشید.

آیا فلفل هندی سبز قابل جویدن است؟فلفل های سبزرنگ طعمی ملایم تر از فلفل های قرمزرنگ دارند. قبل از جویدن فلفل اندازه کمی از آن را امتحان کنید، اگر طعم فلفل نسبتا شیرین بود، می توانید آن را به همراه غذا یا به تنهایی بخورید.

فلفل هندی قرمز را می توان جوید؟فلفل های قرمز هندی دارای مقادیر قابل توجهی کپسایسین بوده و طعمی تند و گزنده دارند. اگر این نوع فلفل را به تنهایی بخورید، امکان دارد دهانتان زخم شود و سوزش معده و حالت تهوع پیدا کنید. برای بهره مندی از خواص فلفل، بهتر است آن را به همراه غذا نوش جان کنید تا طعم تند فلفل قابل تحمل تر باشد.

نحوه نگهداری صحیح از فلفل هندیبرای نگهداری از فلفل روش های مختلفی وجود دارد. اگر به مصرف فلفل تازه علاقه مندید، فلفل را درون یخچال نگهداری کنید تا بتوانید مدت زمان طولانی تری از آن بهره ببرید؛ اما در صورتی که می خواهید در فصل های مختلف سال فلفل هندی را آماده استفاده داشته باشید، بهتر است آن را خشک کنید. فلفل خشک شده طعمش تندتر است؛ بنابراین با احتیاط بیشتری آن را مصرف کنید.

مصرف فلفل هندی در بارداریوسوسه خوردن غذا های تند، شور، شیرین یا تند در دوران بارداری کاملاً طبیعی است. خانم های باردار نگران این هستند که مصرف فلفل های تند روی سلامتی جنین تأثیرگذار باشد. اگر در این دوران به سر می برید، به شما مژده می دهیم که می توانید به راحتی مواد غذایی تند را مصرف کنید!

فلفل هابانرو حالت تهوع و نفخ معده را کاهش می دهد. این ماده غذایی فشارخون و قند خون را روی حالت نرمال تنظیم می نماید و برای درمان سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. فلفل نشاط آور است و مانع از افسردگی در دوران بارداری می شود.

البته زنان بارداری که به انواع فلفل آلرژی دارند یا مسائل گوارشی دارند، بهتر است غذا های تند و تیز را برای دوران پس از زایمان در نظر داشته باشند.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1281

به "تور هند ارزان: همه چیز درباره فلفل هندی (هابانرو)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: همه چیز درباره فلفل هندی (هابانرو)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید