چرا تشخیص سویه دلتا در مقایسه با دیگر سویه های کرونا سخت است؟

به گزارش مجله چایی، سویه دلتا کرونا به سرعت در سراسر دنیا در حال توسعه است، اما ممکن است آنگونه که بسیاری انتظار دارند ظاهر نشود.

چرا تشخیص سویه دلتا در مقایسه با دیگر سویه های کرونا سخت است؟

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پزشکان می گویند، سویه بسیار مسری کووید-19 موسوم به دلتا، که برای نخستین بار در هند شناسایی شد، یکی از سریع ترین سویه ها از لحاظ انتقال است و بعلاوه می تواند یک سویه با بیشترین گریز از لحاظ تشخیصی باشد.

به گزارش دبلیو سی ان سی، تشخیص ابتلا به این سویه سخت است، به این علت که علائم سویه دلتا از رایج ترین علائم کووید-19 پیروی نمی نمایند.

دیوید پریست، متخصص بیماری های عفونی، می گوید در حالی که از بین رفتن حس چشایی و بویایی تقریبا گویاترین نشانه ویروس کرونا در ابتلا به این ویروس است، اما بسیاری از افرادی که به سویه دلتای کرونا مبتلا می شوند علائم مبهم تری مانند آبریزش بینی یا گلو درد دارند؛ بنابراین با توجه به علائم سویه دلتا، تشخیص و تفکیک آن با سویه های مرسوم دیگر سختتر است.

به گفته وی، با توجه به هم پوشانی علائم در سویه های ویروس، پزشکان باید در معین دقیق موارد ابتلا به کرونا کوشا باشند.

پریست، اضافه نمود هرچه افراد برای واکسیناسیون منتظر بمانند، ویروس فرصت بیشتری برای جهش مجدد پیدا می نماید.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، هم اظهار داشت ویروس کرونا دارای طیف گسترده ای از علائم از جمله تب یا لرز، سرفه، تنگی نفس یا سختی در تنفس، خستگی، درد عضله یا بدن، سر درد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، گلو درد، احتقان یا آبریزش بینی، حالت تهوع یا استفراغ و اسهال است.

کارشناسان آمریکایی، می گویند سویه دلتا اکنون نیمی از موارد ابتلا به کووید-19 را در بسیاری از منطقه ها آمریکا تشکیل می دهد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هم اخیرا از آمریکایی هایی که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند خواست که واکسینه شوند، چرا که آمریکا با افزایش چشمگیر ابتلا به سویه انتقال پذیرتر ویروس کرونا، یعنی دلتا روبرو است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1181

به "چرا تشخیص سویه دلتا در مقایسه با دیگر سویه های کرونا سخت است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تشخیص سویه دلتا در مقایسه با دیگر سویه های کرونا سخت است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید