کارلوس کی روش؛ آقای غیرقابل اعتماد

به گزارش مجله چایی، روزنامه همشهری نوشت: همه چیز از یک تصویر اغراق آمیز شروع می گردد؛ تصویری که در طول یک دهه گذشته از سوی یک عده در داخل کشور ساخته شد و سعی داشت به طرفداران فوتبال القا کند کارلوس کی روش تعصب ویژه ای نسبت به ایران دارد. بار ها شنیده شد که می گفتند کارلوس از خیلی از ایرانی ها ایرانی تر است. این فضای غلوآمیز تا جایی امتداد یافت که در نوبت اول حضور کی روش روی نیمکت تیم ملی، برخی ها به طور جدی شایعه کردند مربی پرتغالی پس از انتها کارش در این سِمت، دیگر راهنمایی هیچ تیمی را نخواهد پذیرفت و دوست دارد به عنوان سرمربی تیم ملی ایران بازنشسته گردد! در عمل، اما دیدیم که اتفاق دیگری رخ داد. طبیعتا نباید انتظار ویژه و متفاوتی از کی روش یا هر مربی خارجی دیگری داشته باشیم. عمدتا به خاطر پول است که آن ها زادگاه خود را رها می نمایند و برای کار به کشوری دیگر می روند، وگرنه عاشق چشم و ابروی ما که نیستند. منتها مشکل از همان تصویر ساخته شده از سوی طرفداران افراطی کی روش شروع می گردد؛ تصویری که حالا بیش از هر زمان دیگری در هم شکسته است. به تازگی جناب روجر دی سا، دستیار موزامبیکی کی روش که با فدراسیون فوتبال قطر قرارداد بسته، افشا نموده مذاکرات کارلوس با این کشور، درست از دل مسابقات جام جهانی شروع شد. این یعنی در روز هایی که تیم ایران در مهم ترین تورنمنت ممکن حضور داشت، سرمربی 70 ساله اش مشغول جست وجوی یک شغل نو بود!

کارلوس کی روش؛ آقای غیرقابل اعتماد

تکرار داستان جام ملت ها

حکایت شگفت انگیزی که در قطر رخ داد و حالا از سوی دستیار کی روش فاش شد، نخستین رفتار غیرحرفه ای کارلوس در قبال فوتبال ایران نبوده است. عین همین اتفاق، حتی با شرایط رسمی تر و آشکارتر، در جام ملت های آسیا 2019 هم رخ داد. داستان این است که مربی پرتغالی پیش از اعزام تیم ملی به امارات، با فدراسیون فوتبال کلمبیا به توافق نهایی رسیده بود. این یعنی ما در آن بازی ها کسی را روی نیمکت تیم مان داشتیم که همه می دانستند هر اتفاقی رخ بدهد، بعد از مسابقات در این سِمت نخواهد ماند. بدیهی است که چنین ماجرایی، تأثیر مثبت روی بازیکنان ندارد، اما، چون پای کی روش وسط بود، هیچ کس حق انتقاد نداشت. نهایتا هم ما سنگین ترین شکست تاریخ مان در جام ملت ها را در برابر ژاپن پذیرفتیم. کی روش به کلمبیا و بعد مصر رفت، سپس به ایران بازگشت تا این بار وسط جام جهانی با مشتری بعدی اش نشست و برخاست کند. چه ساده بودند آنانی که تصور می کردند قرار است کی روش برای شان معجزه کند. آنچه، اما از آقای غیرقابل اعتماد باقی ماند، ثبت سنگین ترین شکست تاریخ تیم ملی برابر انگلستان بود.

چشم تاج روشن!

اعتراف دستیار کی روش در خصوص مذاکره کارلوس با قطری ها در دل جام جهانی، از یک منظر دیگر هم قابل توجه است؛ اینکه بار دیگر خوش خیالی شگفت انگیز مهدی تاج بر همگان اثبات می گردد. رئیس فدراسیون فوتبال که به شکلی عجیب کی روش را در آستانه شروع جام جهانی روی نیمکت تیم ملی نشاند، آن موقع ادعا می کرد قرار است این مربی پرتغالی تا جام ملت های آسیا به کارش ادامه بدهد و مدیرفنی تیم ملی باشد؛ غافل از اینکه نیمکت تیم ما همواره برای کی روش یک گزینه در دسترس بوده که اگر او جایی را پیدا نمی کرد، برای گذران وقت و کسب عایدی بر صندلی هایش تکیه می زد. ممنون از درایت شما عالیجناب تاج!

منبع: فرارو
انتشار: 7 اسفند 1401 بروزرسانی: 7 اسفند 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1664

به "کارلوس کی روش؛ آقای غیرقابل اعتماد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارلوس کی روش؛ آقای غیرقابل اعتماد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید