کرونا به وسیله شستن فرش در قالیشویی ها منتقل می گردد؟

به گزارش مجله چایی، باشگاه خبرنگاران/ مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به سوالی درباره احتمال انتقال ویروس کرونا در مراکز قالیشویی، گفت: در این دوره زمانی انجام کار هایی مانند سپردن قالی برای شستشو جایز نیست، به این دلیل که احتمال انتشار ویروس در مرحله های مختلف مانند انتقال فرش با ماشین و یا حتی تکاندن فرش می تواند باعث انتشار ویروس کرونا گردد.

کرونا به وسیله شستن فرش در قالیشویی ها منتقل می گردد؟

عضو کمیته کشوری کرونا اضافه نمود: از تمام خانواده ها تقاضامندیم چنین کار هایی که مربوط به بیرون از منزل و باعث جابجا شدن وسایل داخل خانه می شوند، به زمان دیگری موکول و از ورود وسایل جدید و خارج از منزل به داخل، خودداری نمایند.

در این روز های اپیدمی کرونا و نزدیک شدن به سرانجام سال، بازار خانه تکانی و خرید وسایل جدید و شستشوی وسایل مانند فرش، رونق گرفته است.

اما نکته مهم این است که برای تحقق شعار کرونا را شکست می دهیم؛ ضمن رعایت بهداشت فردی، احترام به حقوق شهروندی و رعایت بهداشت عمومی بسیار مهم و توصیه فراوان شده است.

از مهمترین توصیه های رعایت بهداشت عمومی در زمینه خانه تکانی، می توان به عدم استفاده از وسایل عمومی و تعویض نکردن وسایل خانه اشاره نمود؛ به عنوان مثال تحویل دادن فرش به مراکز قالیشویی، حمل و نقل آن با وسایل عمومی، تجمع فرش های مختلف در یک مرکز قالیشویی و خرید وسایل نو برای ورود به منزل می توانند چرخه انتشار ویروس کرونا را افزایش دهند.

با انجام این کار ها فقط حضور خود و دیگران را در جامعه افزایش داده ایم و در صورتی که یکی از این وسایل مانند ماشین حمل و نقل، فرش های تحویل داده شده به مرکز قالیشویی آلوده به ویروس باشند، متاسفانه یک چرخه آلودگی بزرگی بوجود می آید که سرعت انتشار ویروس را افزایش می دهد، بنابراین ضمن رعایت بهداشت فردی، احترام به حقوق دیگران و رعایت بهداشت عمومی بسیار مهم و توصیه شده است.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز بیستم اسفند ماه درباره آخرین شرایط ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: با 881 مورد جدید تعداد مبتلایان کرونا در کشور به 8 هزار و 42 نفر رسیده است.

جهانپور گفت: مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 291 مورد رسید.

علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت مقابله با کرونا نیز با تاکید بر اینکه کرونا یک سرماخوردگی ساده نیست و می تواند افراد زیادی را به کام مرگ بکشاند، گفته است: متاسفانه همچنان بعضی از مردم و مسئولین موضوع کرونا را ساده گرفته اند، این سهل انگاری بسیار هولناک است که می تواند سبب تلف شدن عده ای گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 300

به "کرونا به وسیله شستن فرش در قالیشویی ها منتقل می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به وسیله شستن فرش در قالیشویی ها منتقل می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید