کرونا؛ خطرکمتر و امکان درمان بیشتر

به گزارش مجله چایی، این جهش بر ساختار پروتئین S تأثیر می گذارد، که تماس با گیرنده سلولی را تسهیل می نماید، اما همچنین اتصال پروتئین به آنتی بادی ها را آسان می نماید.

کرونا؛ خطرکمتر و امکان درمان بیشتر

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

دانشمندان دانشگاه کارولینای شمالی در شهر چاپل هیل ایالات متحده آمریکا تأیید نموده اند که ویروس کرونا SARS-CoV-2 جهش ژنتیک یافته و این امر باعث می گردد به سرعت در سراسر دنیا شیوع پیدا کند، اما همین جهش باعث می گردد که این پاتوژن در برابر واکسن آسیب پذیر باشد.

این مطلب در مقاله منتشر شده در مجله Science اعلام شده است. محققان سویه D614G ویروس کرونا را که از اروپا نشأت گرفته و در حال حاضر در سراسر دنیا شیوع پیدا نموده، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

اگرچه D614G سریعتر تکثیر می گردد و انتقال آن آسان تر است، اما نسبت به سویه اصلی چینی باعث ابتلا به شکل کم خطرتر کووید 19 می گردد. علاوه بر این، معلوم شد این سویه حساسیت بیشتری نسبت به خنثی سازی با دارو های حاوی آنتی بادی دارد و بهتر درمان می گردد.

D614G با اتصال پروتئین S خود به گیرنده سلولی ACE2 به طور موثرتری به سلول ها نفوذ می نماید. این سویه ده برابر سریعتر از سویه اولیه ویروس کرونا تکثیر می گردد، و به ویژه در سلول های اپیتلیال حفره بینی به طور فعال تکثیر می گردد که انتقال آن را از شخص به شخص دیگر به وسیله هوا تسهیل می نماید.

این جهش بر ساختار پروتئین S تأثیر می گذارد، که تماس با گیرنده سلولی را تسهیل می نماید، اما همچنین اتصال پروتئین به آنتی بادی ها را آسان می نماید.

یادآور می گردد تا کنون دو واکسن علیه کووید 19 در روسیه ثبت شده است. اولین واکسنی که ثبت شد Sputnik V نام دارد که توسط مرکز علمی گامالیا ساخته شده و فراوری آن از 15 اوت شروع شده است.. 14 اکتبر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ثبت واکسن دوم روسی به نام EpiVacCorona، ساخت مرکز وکتور را اظهار داشت.

شهروندان جزو گروه ریسک و پزشکان اولین کسانی هستند که واکسینه می شوند.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 764

به "کرونا؛ خطرکمتر و امکان درمان بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا؛ خطرکمتر و امکان درمان بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید