کمپ آموزش راهبردی اینترنت اشیا برگزار گشت

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرهنگسرای فناوری اطلاعات، کمپ آموزش راهبردی اینترنت اشیا، با حضور ستاره امیری، دبیر کانون شهر هوشمند فرهنگسرای فناوری اطلاعات، مهشید کارخانه چی روانشناس و مدرس، مهدی آقایی کارشناس اینترنت اشیا، محمدباقر سیف اللهی، مدیر پروژه های اینترنت اشیا، آرمان ارسطوزاده و احمدرضا سعیدی مدرس و کارشناس سخت افزاری پروژه های اینترنت اشیا در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار شد.

کمپ آموزش راهبردی اینترنت اشیا برگزار گشت

در این کمپ آموزشی، ستاره امیری با اشاره به جدیدترین معماری شهرهای هوشمند، به تشریح کاربرد اینترنت اشیا و معرفی IoE (اینترنت همه چیزها) بعنوان ابزار اصلی تحقق شهر هوشمند پرداخت و مهارت ها و مشاغلی که در یک پروژه اینترنت اشیا موردنیاز و مطرح است را معرفی کرد.

سپس مهشید کارخانه چی با دعوت از شرکت کنندگان به انجام بازی های گروهی، ضمن برشمردن نیازهای اساسی انسان، چگونگی شناخت افراد نسبت به توانمندی های خویش و ایفای نقش در یک گروه کاری اینترنت اشیا را بیان نمود.

مهدی آقایی و آرمان ارسطوزاده نیز شرکت کنندگان را با حوزه نرم افزاری پروژه های اینترنت اشیا آشنا کردند. معرفی انواع حوزه های کلیدی اینترنت اشیا از جمله Big Data، Data Mining، واقعیت مجازی و نحوه شناخت بهتر نسبت به مباحث شبکه و پروتکل های مهم این حوزه، از دیگر برنامه های این بخش بود.

محمدباقر سیف اللهی نیز با تشریح مفاهیم استارت آپ و کارآفرینی به تفاوت این دو مفهوم پرداخت و با اشاره به پیشینه و مفهوم مدیریت پروژه، شاخص ترین نکات این حوزه را به ساده ترین مدل بیان نمود.

در بخش کارگاهی این کمپ نیز احمدرضا سعیدی به معرفی انواع سنسورها، نحوه شبکه سازی آنها پرداخت.

در ادامه شرکت کنندگان با شناخت و نحوه آشنایی با انواع بردهای آموزشی، کارکرد و نحوه راه اندازی و کار با محیط برنامه نویسی برد Raspberry Pi آشنا شدند و پروژه تشخیص چهره به عنوان یکی از کاربردهای مهم اینترنت اشیا در خانه های هوشمند و نیز امنیت در شهر هوشمند پیاده سازی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 248

به "کمپ آموزش راهبردی اینترنت اشیا برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمپ آموزش راهبردی اینترنت اشیا برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید