گره عظیم ترافیکی تهران و البرز باز می گردد؟

به گزارش مجله چایی، با توجه به اتمام مراحل ساخت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و اعلام آمادگی پیمانکار و وعده های داده شده باید دید این راستا آزادراهی افتتاح خواهد شد و به گفته مسئولان گره عظیم ترافیکی تهران و البرز باز خواهد شد؟

گره عظیم ترافیکی تهران و البرز باز می گردد؟

به گزارش خبرنگاران، آزادراه کنارگذر جنوبی تهران یا همان آزادراه غدیر که از اواخر سال 1393 کلید خورد و قرار بود طی پنج سال به خاتمه برسد هم اکنون آماده بهره برداری شده و قرار است با افتتاح این آزادراه بیش از 80 دقیقه زمان سفر را از آبیک تا حوالی چرمشهر در جنوب شرقی تهران کوتاه کند.

محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - اخیرا درباره این آزادراه گفت: با افتتاح این راستا گره عظیم ترافیکی استان های تهران و البرز رفع می گردد و زمان سفر از آبیک تا چرمشهر ورامین حدود یک ساعت و نیم کاهش پیدا می نماید.

وی با اشاره به اینکه این آزادراه به زودی به بهره برداری می رسد، گفت: آزادراه کنار گذر جنوبی تهران موسوم به آزادراه غدیر به طول 60 کیلومتر بوده و از افتخارات فنی و مهندسی کشور است که طی پنج سال طراحی و ساخته شده و در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

پیش از این نیز خیرالله خادمی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در این باره گفته بود این آزادراه ویژگی هایی بسیار زیادی دارد و می توان به کوتاه شدن راستا تا بیش از 80 دقیقه، زمان بندی دقیق ساخت و بهره برداری از آن و... اشاره نمود.

وی اضافه کرد: آزادراه غدیر با شش باند به صورت رفت وبرگشت و دو باند به صورت اضطراری افتتاح خواهد شد و پیامدهای مثبتی مانند بهبود آلاینده های زیست محیطی در داخل شهرها، ویژگی های مرتبط با پدافند غیر عامل عبور روزانه 50 هزار وسیله نقلیه و ... را دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: سرمایه گذاری این پروژه حدود 3500 میلیارد تومان بود که 70 درصد آن را قرارگاه خاتم الانبیاء و 30 درصد آن را دولت متقبل شد البته ارزش روز این سرمایه گذاری بالغ بر 8000 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگاران، یکی از گلایه های همیشگی مردم تهران و البرز ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی بین این دو استان است که به نظر می رسد با افتتاح آزادراه کنارگذر جنوبی تهران این مشکل حل گردد و باید دید رونمایی و بهره برداری از این محور تازه تأسیس چه روزی خواهد بود و بالاخره در خاتمه این ماه شاهد افتتاح آن خواهیم بود و یا مجددا وعده های آن تمدید می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 937

به "گره عظیم ترافیکی تهران و البرز باز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گره عظیم ترافیکی تهران و البرز باز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید